بعد از سقط چی بخوریم بدون شک سقط جنین مساله ای بسیار ناراحت کننده است. باتوجه به این که تعداد بسیار زیادی از مادرها قصد دارند مدتی بعد از سقط برای بارداری مجدد اقدام کنند. نکته بسیار مهم اهمیت تغذیه بعد از سقط جنین است. تا بدن شما خود را بازیابی کرده و مجددا برای بارداری آماده گردد. به همین سبب قصد داریم در این مطلب به شما بگوییم که بعد سقط چی بخوریم چی نخوریم؟

مطمئناً سقط جنین چیزی نیست که به راحتی از آن بگذرید. بعد از سقط، بدن مادر خیلی ضعیف می شود، لذا علاوه بر حمایت عاطفی، به تغذیه جسمی مناسب نیز نیاز دارد. سقط جنین با خونریزی، سرگیجه و در نهایت ضعف عمومی همراه است. تغذیه در این دوره تاثیر فراوانی بر سلامتی شما دارد. برای بهبودی هر چه بیشتر و سریعتر در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد بایدها و نبایدهای غذایی بعد از سقط با هم گفتگو کنیم.

خرید قرص سقط جنین

 

این خوراکی ها را بعد از سقط جنین بخورید

غذاهای غنی از آهن

بعد از سقط چی بخوریم از آنجا که سقط جنین با خونریزی شدید همراه می شود، اولین نکته ای که هنگام تغذیه باید رعایت کرد، مصرف غذاهای غنی از آهن است. خونریزی شدید مقدار آهن موجود در بدن را کاهش داده. و به کم خونی و علائم مرتبط به آن منجر می گردد. احساس خستگی و ضعف به عنوان علائم شایع بعد از سقط، دلیل دیگری بر لزوم مصرف غذاهای غنی از آهن است. آهن مشتق از هموگلوبین یا آهم هِم به راحتی جذب بدن می شود از این رو بهترین نوع آهنی است که می توان بعد از سقط استفاده کرد. ظاهراً گوشت بهترین منبع آهن هِم (آهن مشتق از هموگلوبین) به شمار می آید. برای جذب بهتر آهن در بدن حتماً از غذاهای سرشار از ویتامین ث استفاده کنید.

سقط جنین با قرص سایتوتک

لوبیا

  • سبزیجات برگ دار
  • کرم بروکسل
  • کشمش
  • عدس
  • هلو خشک شده
  • تخمه کدو
  • سویا
  • روغن کنجد

علاوه بر این مواد غذایی غنی از آهن، مواد غذایی غنی از ویتامین ث نیز مصرف کنید.

این مواد غذایی باعث جذب بهتر آهن می شود. میوه هایی مانند پاپایه، توت فرنگی و گریپ فروت نیز باید جزو رژیم غذایی بعد از سقط جنین باشد.

سقط جنین با شیاف

 

غذاهای نشاط آور بعد از سقط جنین

سقط جنین و از دست دادن فرزند قلب هر مادری را به درد می آورد. بر باد رفتن تمام امید ها و آرزوهایی که برای فرزند آینده تان داشتید، ساده نیست. بسیاری از افراد بعد از سقط، افسرده می شوند. اگرچه برخی مادران بلافاصله بعد از سقط به حالت طبیعی باز می گردند ولی شمار زیادی نیز تا مدتها افسرده باقی می مانند. بنابراین برای مقابله با افسردگی مصرف غذاهای سرشار از منیزیم شامل آجیل، لوبیا و شکلات ساده است که به راحتی نیز قابل تهیه هستند، پیشنهاد می شود. این دسته از مواد غذایی علاوه بر اینکه در بهبودی افسردگی مؤثرند، باعث افزایش تولید انرژی بدن، عملکرد عضلات و عصب نیز می شوند و سلول ها را ترمیم می کنند.

سقط جنین در نیم ساعت

 

غذاهای غنی از کلسیم

بعد از سقط چی بخوریم ذخایر کلسیم بدن در دوران بارداری به سرعت کاهش می یابد، بنابراین مصرف غذاهای سرشار از کلسیم اهمیت حیاتی دارد. بهترین منابع کلسیم عبارتند از میوه های خشک، لبنیات، شیر، غذاهای دریایی مانند ساردین و ماهی قزل آلا ، سبزیجات برگ سبز تیره و سویا که می توانید در برنامه غذایی خود بگنجانید.

سقط جنین با قرص میزوپروستول

پرهیز غذایی بعد از سقط جنین

بعد از سقط چی بخوریم تغذیه خوب به معنای منع مصرف غذاهایی است که برای بهبود وضعیت جسمانی شما خوب نیستند.

سقط جنین با خرید قرص سایتوتک

شیر و گوشت چرب

حتما نمی خواهید التهاب بعد از سقط جنین به درد و ناراحتی بیانجامد. فرآورده های لبنی و گوشت های چرب باعث التهاب می شوند. غذاهایی مانند پنیر، کره، گوشت خوک ، گوشت گاو، شیر پرچرب و گوسفند را به طور کامل کنار بگذارید.

نشاسته های کم فیبر

کربوهیدرات ها انرژی دهنده های بسیار خوبی هستند و حتی از میزان قند بدن مراقبت می کنند. اما نشاسته های کم فیبر و دانه های تصفیه شده اثرات منفی بر بدن دارند. و منجر به نوسانات سریع در سطح قند خون می شود. به همین دلیل باید مقدار مصرف نشاسته های کم فیبر مانند رشته فرنگی. انواع نان های سفید نظیر پرتزل، تخم مرغ و برنج را در رژیم غذایی محدود کرد.

استراحت بعد از سقط جنین

شیرینی ها

غذاهای شیرین با شاخص بالای گلوکز نوسانات قند خون ایجاد می کند. بعد از سقط از مصرف نوشیدنی های گازدار و آب نبات اکیداً خودداری کنید.

تنقلات

همه مردم گاهی هله هوله می خورند. اما باید اعتدال را رعایت کرد. بنابراین مراقب باشید بعد از سقط هله هوله جای وعده غذایی اصلی را نگیرد. بدن در این دوره به مواد مغذی نیاز دارد در حالیکه تنقلات فقط دارای کالری بی ارزش هستند. و مانع از غذا خوردن و جذب مواد غذایی می شوند. حال که میدانید بعد سقط چی بخوریم چی نخوریم؟ با در پیش گرفتن تغذیه صحیح و سالم بدن خود را برای بارداری مجدد آماده کنید.

ویار در دوران بارداری

غذاهای مضر بعد از سقط جنین

محصولات سویا

بعد از سقط چی بخوریم سویا برای سلامتی مناسب است اما سرشار از فیتات است و مانع از جذب آهن می شود. بنابراین مصرف محصولات سویا را بعد از سقط جنین کاهش دهید.
علاوه بر این مواد غذایی، باید از مواد غذایی که محیطی مناسب برای رشد باکتری ها می باشند نیز اجتناب کنید زیرا باعث عفونت می شوند. از خوردن مواد غذایی زیر اجتناب کنید:
پنیر نرم
محصولات لبنی غیر پاستوریزه
گوشت خام
غذاهای دریایی
سقط جنین باعث ناراحتی می شود. اما سعی کنید درباره آن صحبت کنید. این کار باعث راحت تر پذیرفتن آن می شود. همچنین سعی کنید به رژیم غذایی خود نیز توجه کنید. زیرا بدن نیاز به مراقبت دارد تا در بارداری های بعدی با سقط جنین مواجه نشوید.

روش خانگی سقط جنین

 شیر زردچوبه

بعد از سقط چی بخوریم زردچوبه حاوی خواص ضد التهابی است که آن را در کاهش درد و تورم بدن بسیار موثر می کند .

زردچوبه با شیر یک نوشیدنی پر پروتئین است که بسیار مغذی و مقوی است. برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن شما است .

بدن بیمار در اثر سقط جنین ضعیف می شود و تعداد گلبول های قرمز خون او کاهش می یابد. زنانی که این نوشیدنی را به طور منظم مصرف می کنند، شاهد افزایش سطح هموگلوبین و همچنین کاهش احساس خستگی جسمی خود خواهند بود. قبل از شب یک پیمانه کوچک پودر زردچوبه را در شیر گرم اضافه کنید تا خواب بهتری داشته باشید .

غذا های مناسب بعد از سقط جنین

2. آبگوشت استخوان

آبگوشت استخوان یک وعده غذایی عالی و مغذی است که به تنظیم هورمون ها پس از سقط جنین کمک می کند. این به بدن کمک می کند تا از ضربه تروما بهبود یابد و به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

این کمک می کند تا تمام انرژی ای که در دوران بارداری از دست می دهید بازیابی شود. آبگوشت استخوان حاوی غلظت بالایی از ریز مغذی‌هاست.

که می‌تواند به جلوگیری از تخلیه پس از زایمان. که علت اصلی مه‌آلودگی مغز پس از زایمان. کمک کند.بعد مصرف قرص سایتوتک چی بخوریم

قرص ضد ویار بارداری

3. آجیل مغزی

آجیل منبع عالی بسیاری از مواد مغذی ضروری است . آنها چندین ویژگی را ارائه می دهند که می توانند به شما در بهبود سریعتر سقط جنین کمک کنند.

آنها تامین کننده عالی مواد مغذی مانند منیزیم، ویتامین E، آهن، فولات و فیبر هستند .نها حاویاسیدهای چرب مانند امگا 6 و امگا 3 هستند که در بهبودی سریع بعد از سقط جنین نیز مهم هستند.

برای بهبودی سریع بعد از سقط چه غذاهایی بخوریم؟

بعد از سقط چی بخوریم برای زنی که در دوران نقاهت است مهم است که بداند بعد از سقط جنین چه نوع غذایی بخورد.  زیرا برای بهبودی و بهبودی پس از ضربه به مواد مغذی ضروری نیاز دارد.

Caring for Yourself After an Abortion