آرشیو اردیبهشت ماه 1402

توضیحی برای عوارض خرید قرص سقط جنین سایتوتک و خطرات آن

قیمت قرص سقط جنین

۴ بازديد

قیمت قرص سقط جنین با قرص زیر زبانی و واژینال

قیمت قرص سقط جنین با قرص زیر زبانی و واژینال : از هر 100 زنی که با استفاده از این روش سقط دارویی انجام می دهند، 97 نفر سقط جنین را انجام داده اند. خرید قرص سایتوتک

دو دارو برای پایان دادن به بارداری اولیه استفاده می شود. حاملگی زودهنگام به معنای بارداری است که ده هفته (70 روز) یا کمتر از شروع آخرین قاعدگی زن می گذرد.

قرص برای سقط جنین

https://www.ghorsseght.com/%d9%82%d8%b1%d8%b5-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86/

اولین دارو (میفپریستون) هورمونی (پروژسترون) را که برای ادامه بارداری لازم است را مسدود می کند. داروی دوم (میزوپروستول) باعث انقباض رحم می شود. پس از استفاده از هر دو دارو، معمولاً بارداری به پایان می رسد.

We do not sell any pills, it is only to inform women about the complications and risks of using abortion pills and to prevent abortion factors.

سقط جنین دارویی به بیش از یک بار مراجعه به پزشک نیاز دارد. در اولین ویزیت پزشک طول بارداری شما را تعیین می کند. قبل از اینکه بتوانید روند سقط جنین را شروع کنید، باید یک راهنمای دارویی خاص را بخوانید و در مورد فواید و خطرات اولین دارو صحبت کنید.

قیمت قرص سقط جنین اصل

 

https://salamatiha.com/the-price-of-the-original-abortion-pill/

 

سایتوتک – میزوپروستول در سال 2000 توسط FDA به عنوان جایگزین سقط با جراحی تایید شد. در دو رژیم سقط دارویی غالب، سایتوتک-میزوپروستول دنبال می شود.

این مقاله مروری برای خلاصه کردن مطالعات موجود در سقط جنین با قرص زیر زبانی و واژینال انجام شده است.

این مقاله نرخ پایه ی تداوم بارداری بعد از سایتوتک-میزوپروستول را به منظور کمک به تعیین ارزش درمانی پروژسترون مکمل در زنانی که تمایل به ادامه ی بارداری دارند تعیین می کند.

خرید قرص سقط جنین

 

https://www.ghorsseght.com/buy-abortion-pills/

 

قیمت قرص سقط جنین در داروخانه

تصمیم به سقط جنین می تواند پیچیده باشد و توسط عواملی چون ارزش ها، عقاید، ارتباطات، کار، اهداف مطالعه، پایداری مالی، سن، اندازه فعلی خانواده و پس زمینه فرهنگی زن تحت تاثیر قرار بگیرد

سقط جنین های پزشکی و غیرجراحی با قرص سقط جنین (Mifeprex که به آن Ru-486 نیز گفته می شود) می تواند تا هفته دهم بارداری انجام شود. معمولا از دو قرص مختلف استفاده می شود. Mifeprex (mifepristone) که معمولاً RU-486 نامیده می شود، در اولین ملاقات شما و سپس میزوپروستول در هر زمان در عرض 48 ساعت مصرف می

برخی از زنان سقط طبیعی را ترجیح میدهند زیرا آنها میخواهند از مداخلات پزشک اجتناب نمایند و در ترجیح میدهند در حریم خصوصی خانه‌های خود و بدون عذاب بستری شدن در بیمارستان و جراحی‌های پزشکی را به اتمام برسانند.

سقط جنین با قرص میزوپروستول

مطالعات نشان میدهد که 80 درصد از زنانی که برای سقط طبیعی صبر میکنند میتوانند این کا ررا بدون عوارض پیش‌بینی نشده انجام دهند البته این مسئله با فرض بر این مسئله است که آن خانم زمان کافی برای بیرون کردن بافت جنین را دارد (تا 8 هفته).

خونریزی بعد از سقط طبیعی‌ ست اما چگونه میتوانید متوجه شوید که چه زمانی خونریزی بیش از اندازه است. بنا بر تعریف سقط جنین از بین رفتن بارداری قبل از هفته   20  است یعنی قبل از اینکه جنین بتواند خارج از رحم زندگی کند.

خرید قرص سایتوتک

 

https://www.ghorsseght.com/buy-cytotec-tablets/

 

سقط جنین با قرص زیر زبانی و واژینال

این قرص ها تقریباً از داروهای خانگی برای سقط جنین تشلیک شده اند ، همچنین می توانید از آنها برای تنظیم چرخه دوره خود استفاده کنید.

شما باید بسیاری از این قرص ها را بدست آورید و سپس 5-6 از اینها را چندین بار با آب بخورید و در کنار آن شما باید تمام داروهای خانگی دیگر را نیز دنبال کنید.

حال اگر در هر شرایطی این قرص ها را مصرف می کنید ، رژیم غذایی شما باید حتماً حاوی برخی مواد تشکیل دهنده باشد.

روش خانگی سقط جنین

خونریزی واژینال و گرفتگی رحم تقریباً در همه بیماران رخ می دهد. در برخی موارد، خونریزی می تواند بسیار شدید باشد. اکثر زنان احساس می کنند که سقط جنین دارویی مانند یک دوره سنگین و گرفتگی است.

شما باید به طور متوسط بین 9 تا 16 روز منتظر خونریزی یا لکه بینی باشید. برخی از زنان به مدت 30 روز یا بیشتر خونریزی دارند. در برخی موارد، خونریزی بیش از حد ممکن است نیاز به تزریق خون، درمان با دارو یا جراحی داشته باشد. سایر خطرات مربوط به سقط دارویی شامل عفونت، سقط ناقص و همچنین نیاز به درمان فوری پزشکی است.

 
 
 

عوارض سقط جنین با قرص زیر زبانی

زنان باید 2 تا 4 هفته پس از عمل سقط جنین پیگیری کنند. این قرار مهم است و برای تأیید کامل روند سقط جنین استفاده می شود و هیچ مشکلی و شکایتی وجود ندارد. آزمایش ادرار می تواند آزمایش منفی بودن بارداری و خالی بودن رحم توسط سونوگرافی را تعیین کند.

این مواد شامل زنجبیل ، میخک ، جعفری ، آووکادو ، انجیر و برخی دیگر از این گیاهان و آجیل ها هستند.
ممکن است از قرص ایبوپروفن به عنوان یک ضد درد استفاده کنید. با این حال ، می توان از این قرص ها برای شروع چرخه قاعدگی به طور مؤثر استفاده کرد.

درد بعد از سقط جنین

https://www.ghorsseght.com/%d8%af%d8%b1%d8%af-%d8%a8%d8%b9%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86/

مهم است بیمار بداند که فعالیت های روتین همچون ورزش، دخول جنسی، و کار باعث از دست رفتن زودهنگام بارداری نمی شوند. حدود 50% از همه ی موارد از دست دادن زودهنگام بارداری به ناهنجاری های کروموزومی جنین نسبت داده می شوند .

کالج آمریکایی متخصصین زنان وماماییACOG از دست دادن زودهنگام بارداری را به صورت بارداری داخل رحمی غیرزنده ویا با ساک بارداری خالی یا ساک بارداری حاوی جنین بدون ضربان قلب در 12 هفته ی اول بارداری تعریف می کند .

در طول سه ماهه ی اول، اصطلاح از دست دادن زودهنگام بارداری، سقط، و سقط خودبخود، به جای هم استفاده می شوند .

از دست دادن زودهنگام بارداری عبارتند از:

اجازه دادن برای پیشرفت طبیعی سقط درمان پزشکی، و تخلیه با جراحی هستند.

  1. سایتوتک-میزوپروستول برای از دست دادن زودهنگام بارداری مطالعه شده است. میزوپروستول که یک آنالوگ پروستاگلاندین E1 است باعث کاهش نیاز به اتساع با ساکشن و کورتاژ (D&C) تا 60% شده و زمان تکمیل را در مقایسه با دارونما کاهش می دهد.
  2. با این حال، شواهد ناکافی برای نشان دادن این مساله که این رژیم بهتر از میزوپروستول به تنهایی است وجود دارد. ACOG استفاده ی روتین ازقرص سایتوتک-میزوپروستول برای درمان از دست دادن زودهنگام بارداری را توصیه نمی کند.
  3. تجویز واژینال میزوپروستول برای افزایش اثربخشی توصیه می گردد. نتایج مطالعه نشان می دهند که تجویز واژینال اثربخش تر از استفاده ی خوراکی از میزوپروستول است. یک دوز اثربخشی حدود 70% دارد، و اثربخشی 2 دوز حد ود 84% است .

چه گیاهانی باعث سقط جنین میشوند

اگر بعداز مصرف قرص سقط جنین هنوز باردار هستید…

نادر است، اما برخی از زنان ممکن است پس از سقط جنین خود احساس غم، گناه، عصبانیت، مشکل در خواب یا انجام فعالیت های روزانه داشته باشند. این علائم همچنین ممکن است پس از تولد نوزاد یا پس از سقط جنین رخ دهد.

ممکن است موادی از بدنتان خارج شود یا پزشک مجبور شود به کمک جراحی باقی مانده جنین را از بدن حذف نماید اما بعد از عبور بافت ها گرفتگی های خفیف شکمی برای چند روز و لکه بینی تا خونریزی خفیف برای 1 الی 2 هفته وجود خواهد داشت. حتما از نوار بهداشتی استفاده کنید. برای کاهش درد گرفتگی شکمی می توانید از استامینوفن و ایبوپروفن بهره ببرید.

از داشتن رابطه جنسی، داروهای مرتبط با واژن، دوش واژن برای چند هفته خودداری کنید تا خونریزی متوقف شود. خونریزی شدید، علائم عفونت مانند بوی بد در هنگام ترشحات واژن و تب و یا درد بیش از حد نیاز به مراقبت های پزشکی فوری دارد.

سرگیجه و احساس ضعف ممکن است به این معنی باشد که شما در حال ورود به حالت شوک هستید. در این شرایط بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید یا از فری بخواهید شما را به بیمارستان برساند.

پس از اولین سقط جنین، احساس نگرانی خواهید داشت. با اینحال متخصصان باروری بر این باورند که سقط جنین برای یک بار بدین معنی است که اشکالی در شما یا همسرتان وجود دارد.

 

 قرص زیر زبانی چقدر طول میکشد

سقط جنین زمانی رخ می دهد که بارداری فرد به طور ناگهانی قبل از اینکه خانم باردار به هفته بیستم بارداری خود برسد، قطع شود و به انتهای خود برسد. واژه دیگری برای سقط جنین که به طور ناگهانی رخ می دهد سقط جنین خود به خودی است. سقط جنین در میان خانم های باردار بسیار شایع است.

سقط جنین با قرص در حدود یک درصد از موارد اثر نمی کند. حدود دو تا پنج درصد در زنان بافت جفتی در رحم باقی خواهند ماند و برای تکمیل سقط جنین نیاز به درمان بیشتری از قبیل قرص های اضافی یا یک روش جراحی کوچک برای تکمیل سقط جنین خواهند داشت.

حاملگی ممکن است که حتی پس از استفاده از سایتوتک / میزوپروستول همچنان ادامه داشته باشد. در این مورد، سقط جنین به طور کامل شکست خورده است و زن باردار است.

حتی اگر خونریزی کنید، هنوز می توانید بارداری را ادامه دهید. خونریزی به این معنا نیست که شما سقط موفق داشته باشید. اگر هنوز علائم حاملگی مانند سینه درد یا حالت تهوع دارید، ممکن است بارداری ادامه داشته باشد.

شما باید در عرض یک هفته یک سونوگرافی داشته باشید یا 3 هفته بعد آزمایش بارداری را تکرار کنید تا حاملگی به پایان برسد. بیشتر تست های بارداری که 3 هفته پس از سقط جنین انجام می شود قابل اعتماد هستند.

قیمت قرص سقط جنین بدون نسخه

لازم است 3 هفته پس از سقط جنین انتظار بکشید زیرا هورمون های بارداری در بدن باقی می مانند و می توانند آزمایش حاملگی را به طور غلط مثبت نشان دهند. اگرپس از سقط دارویی ، بارداری شما پابرجاست ، می توانید مجددا سقط دارویی را انجام دهید یا سقط جراحی انجام دهید.

گرچه خطر بسیار پایین (کمتر از 1/1000) میزوپروستول می تواند خطر ابتلا به ناهنجاری های جنینی را افزایش دهد.

CYTOTEC را مصرف نکنید اگر:

شما به CYTOTEC (یا سایر داروهای پروستاگلاندین).

اگر واکنش آلرژیک داشته باشید ممکن است دچار بثورات پوستی، مشکل در تنفس، تب یونجه یا غش شوید.

باردار هستید، یا احتمال بارداری وجود دارد، یا اگر قصد باردار شدن دارید.

اگر در حین مصرف سیتوتک باردار شدید، به پزشک خود اطلاع دهید.

اثرات CYTOTEC ممکن است برای نوزاد در حال رشد (جنین) مضر باشد.

اگر امکان باردار شدن برای شما وجود دارد، باید در حین مصرف سیتوتک از روش های پیشگیری از بارداری کافی استفاده کنید. نمونه‌هایی از پیشگیری از بارداری کافی، ضدبارداری‌های خوراکی (“قرص”) یا دستگاه‌های داخل رحمی (IUD) هستند.

CYTOTEC نباید توسط زنان باردار استفاده شود زیرا ممکن است باعث سقط جنین شود و این می تواند منجر به خونریزی بالقوه خطرناک، بستری در بیمارستان، جراحی، ناباروری یا مرگ شود. هنگام مصرف سیتوتک نباید باردار شوید.

سقط جنین با شیاف

قیمت قرص سقط جنین اصل

CYTOTEC را پس از تاریخ انقضا (EXP) چاپ شده روی بسته استفاده نکنید.

ممکن است هیچ تاثیری نداشته باشد یا بدتر از آن، اگر بعد از تاریخ انقضا از آن استفاده کنید، یک اثر کاملاً غیرمنتظره خواهد داشت.

از آن برای درمان هر گونه شکایت دیگری استفاده نکنید مگر اینکه پزشکتان بگوید.

این دارو را به دیگران ندهید، حتی اگر علائم آنها شبیه علائم شما به نظر می رسد.

عفونت در بارداری و سقط جنین

https://www.ghorsseght.com/%d8%b9%d9%81%d9%88%d9%86%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%88-%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86/

قیمت قرص فایزر

پزشک برای تشخیص صحیح همچنین به سابقه شما (به خصوص سن بارداری شما) و معاینه  جسمی (آیا سرویکس رحم باز است و آیا هر گونه بافتی از بارداری وجود دارد) توجه میکند. چگونه پزشک می-تواند با استفاده از سونوگرافی، سقط جنین را تشخیص دهد؟

به طور متوسط، زنان پس از انجام سقط پزشکی، 9 تا 14 روز خونریزی می کنند. بعضی از زنان تا 4 هفته خونریزی می کنند یا لخته دفع می کنند. پس از چند روز اول خونریزی شدید، بعضی از زنان خونریزی کم یا عدم خونریزی دارند، برخی خونریزی دارند که متوقف و دوباره شروع می شود، و بعضی دیگر به مدت چندین هفته خونریزی مشابه دوره قاعدگی  دارند.سقط جنین با قرص زیر زبانی و واژینال

اگر علائم عوارض وجود نداشته باشد، خونریزی، حتی اگر طول بکشد، خطرناک نیست و بهتر است که منتظر بمانیم تا خود آن متوقف شود. برخی از زنان خونریزی را تجربه نمی کنند. سایر افراد ممکن است خونریزی داشته باشند که از 2 تا 6 هفته طول بکشد.خونریزی ممکن است لکه دار و قهوه ای تیره باشد ویا لخته خون باشد.

اغلب در طی چند روز اول بلافاصله پس از سقط جنین خونریزی ایجاد نمی شود و پس از آن تغییرات هورمونی خونریزی ممکن است به عنوان یک دوره در حدود روز سوم یا پنجم پریودی سنگین وبا گرفتگی زانو افزایش یابد. What is medication abortion

قیمت قرص سقط جنین فایزر 09216459438

اگر خونریزی شدید (خیساندن حداکثر یک پد کامل در یک ساعت) رخ دهد، شروع به ماساژ عمیق رحم کنید تا 10 دقیقه، ایبوپروفن را مصرف کنید، از یک پد حرارتی استفاده کنید و فعالیت را کاهش دهید. اگر خونریزی شدید بیش از سه ساعت ادامه پیدا کند، با پزشکتان تماس بگیرید.سقط جنین با قرص زیر زبانی و واژینال

پس از دو سقط جنین، یکی پس از دیگری، پزشک نمونه های خون را برای پیدا کردن آنچه که در بدن شما اتفاق می افتد، جمع آوری می کند. این موضوع زمانی که مشکلات پزشکی دارید یا 35 سال و بالاتر دارید، بسیار ضروری است. اگر بارداری را در سه ماهه دوم یا اوایل سه ماه سوم از دست دادید، به یک متخصص مراجعه کنید تا بارداری های بعدی شما را کنترل کند.

اگر شما بارداری سالمی داشته باشید، خونریزی ، لکه بینی، گرفتگی شکم و نشانه های بیماری های دیگر را در خود نداشته باشید احتمال بروز سقط جنین بسیار کاهش پیدا می کند. متوسط ضربان قلب جنین 120 ضربان در هر دقیقه است.

هر ضربان قلبی که از این مقدار بالاتر یا کمتر باشد ممکن است باعث ایجاد نگرانی در پزشک شود. حتی زمانی که ضربان قلب جنین عالی است باز هم سایر شرایط ممکن است باعث سقط جنین شود. به همین خاطر باید در این دوران همیشه تحت کنترل باشید.

The Abortion Pill

 

زعفران و سقط جنین

۴ بازديد

از خوردن زعفران در دوران بارداری پرهیز کنید

زعفران وسقط جنین، خرافه است یا واقعیت در این مقاله از زعفروش قراره به صفر تا صد باور های درست و غلطی بپردازیم که درباره زعفران و سقط شدن جنین وجود داره.
خرید قرص سقط جنین

تو هم مثل من شاید از مادری، مادربزرگی کسی شنیده باشی که زن حامله زعفران نباید بخوره، درسته؟ شنیدی ؟

یا حتی بیا بریم توی تاریخچه و فیلم های قدیمی مون. همگی درباره خوردن زعفران و اثرش بر سقط جنین توافق هایی دارند، و قدیمی ها مخصوصا زیاد این رو بیان می کردند و الان شده به صورت یک باور و ذهنیت توی ذهن های ما، که زعفران باعث سقط جنین میشه!

این مقاله از سایت زعفروش، من با شما همراه میشم که بریم ببینیم واقعیت علم روز و تحقیقات دانشگاهی معتبر توی ایران و خارج از ایران در رابطه با این موضوع چی میگن؟ واقعا زعفران باعث سقط جنین میشه ؟ خوردن چقدر از زعفران باعث سقط جنین میشه؟ چه زعفرانی باعث سقط جنین میشه؟هر زعفرانی که بخوری؟ شرایط و عواملی روش اثرگذار هستن یا نه ؟


خرید قرص سایتوتک

اگه با من تو هم همراهی کنی و تا آخر این مقاله زعفروش پیشم بمونی و با دقت بخونی جواب تک تک سوالات بالا رو بهت می دم. پس بزن بریم

داروی سقط

 

https://salamatiha.com/abortion-medicine/

 

 

با خوندن این مقاله جواب چه سوالاتی رو میگیرم؟

  1. بر اساس علم و تحقیقات روز دنیا آیا زعفران بر سقط جنین اثر داره؟
  2. چطوری از نگاه علمی زعفران باعث سقط جنین میشه؟
  3. چقدر زعفران باعث سقط جنین میشه؟
  4. میزان مصرف زعفران برای زنان باردار
  5. سوالات کاربران
  6. میزان مصرف زعفران برای زایمان بدون درد

فقط حواستون باشه این یک مقاله کاملا علمی هست و به هیچ کدام از ابعاد دیگر نمی پردازیم.

 در خصوص این مقاله

این یک مقاله، کاملا علمی است، هیچ توصیه ای درون این مقاله وجود ندارد.
به بحث های فرهنگی مذهبی عقیدتی پرداخته نخواهد شد.
نویسنده این مقاله نه پزشک ، نه متخصص زنان ، نه ماما ست و هیچ دانش پزشکی ندارد. فقط یکسری تحقیقات علمی و روز دنیا رو با رفرنس و منبع  لینک اش کنار هم گذاشته است و جواب سوالات بالا  بر اساس تحقیقات علمی معتبر داده شده است.
و هیچ درست و غلطی. هیچ پیشنهاد و توصیه ای با خوندن این مقاله به کسی داده نمی شود.
و کامنت های که به منظور گرفتن توصیه یا مشاوره درج شوند هم پاسخ داده نمی شوند. چون ما در زعفروش متخصص زنان نیستیم.
این مقاله صرف آگاهی بخشیدن به این سوال است. که آیا زعفران باعث سقط جنین می شود یا خیر؟
مسئله سقط جنین. ابعاد فرهنگی ، عقیدتی و روانی و روانشناختی متفاوتی رو به همراه داره، که موضوع این مقاله ما نیست!!! ما فقط و فقط به اثر زعفران بر جنین به صورت علمی می پردازیم.
 
 
 

آیا خوردن زعفران باعث سقط جنین میشه؟

جواب سوال :  چقدر زعفران ؟ جنین در هفته چندم بارداری است؟ یا با گلاب یا ماده دیگری ترکیب کرده اید ؟ سن مادر چقدر است ؟ سقط قبلی داشته مادر یا خیر ؟ فیزیولوژِی بدن مادر و حساسیت اش به زعفران زیاده یا کم؟

خرید آمپول سقط جنین

 

https://salamatiha.com/buy-the-original-abortion-pill/

 

احتمال سقط جنین با زعفران و دارچین و گلاب

برخی پزشکان معتقدند که احتمال سقط جنین با زعفران و دارچین و گلاب حدود 87 درصد هست. اول به این آمار شک کردم، ولی توی ویدیویی که از کارشناس تغذیه صدا و سیما در برنامه دکتر سلام دیدم متوجه شدم. که خوردن شربت زعفران رو به هیچ عنوان به خانم های باردار مخصوصا اوایل بارداری شون اصلا توصیه نمی کنند. (ویدیو رو می تونید از اینجا ببینید)

نتایج تحقیق دانشگاهی درباره تجربه سقط با زعفران

از طرفی هم یک تحقیقی رو آقای دکترهادی سالاری و خانم طیبه ریحانی و دکتر زهرا زارع از دانشکده علوم پزشکی گناباد. بر روی خانم های باداری که در فصل برداشت زعفران به سر زمین می روند و در ارتباط نزدیک با زعفران هستند. که بین دو گروه خانم که یک عده در تماس با زعفران بودن و یک عده در تماس با زعفران نبودن میزان سقط گروهی که در تماس با زعفران بودن و به سر مزارع می رفتند و گل زعفران برداشت می کردن و گل زعفران رو پاک می کردن میزان سقط شون بیشتر بوده. خودتون می تونید متن این تحقیق رو از اینجا دانلود کنید.

نتایج دکتر دیپیکا آگرووال  در باره زعفران و سقط جنین

یک دکتر هندی به نام دکتر دیپیکا آگرووال که بیش از دو دهه تجربه بالینی داره ، و یکی از معتمدترین متخصصان زنان و زایمان در Gurgaon است.

1.5 گرم در روز زعفران خالص مصرف کنی اوکی هست بیش تر از 5 گرم باشه خاصیت سمی خواهد داشت. و مخصوصا برای خانم باردار این دوز زعفران باعث سقط جنین میشه و گفته بود که روی موش ها به شکل مصرف خوراکی زعفران داده شده و باعث زایمان زودرس و سقط جنین شده. ولی چیزی درباره ازمایش روی انسان ها و خانم های باردار اشاره نکرده بود.

drink saffron

ببینید از نظر علمی نمی تونند بیان و روی خانم باردار این رو تست کنند، چرا؟ چون چه کسی حاضر میشه بیاد و زعفران بخوره تا ببیند میشه یا نه؟ کدوم خانم بارداری حاضره خودش رو بده دم تست و آزمایش؟ ولی دانشگاه علوم پزشکی یزد اثر دم کرده زعفران (crocus sativas) بر سقط و جنین ناقص الخلقه در موش سوری انجام داده، و طبق اون به این رسیدن که زعفران بر جنین های مرده و جذب شده موش ها اثرگذار بوده،

چگونه سقط جنین با زعفران اتفاق می‌افتد؟

مصرف زعفران در سه ماه اول بارداری، باعث افزایش پروستاگلاندین در رحم شده که این امر برای جنین بسیار خطرناکه.
زعفران به میزان زیادی پروستاگلاندین داره که این ماده میتونه به راحتی باعث سقط جنین بشه.
پروستاگلاندین تو بدن خانم های باردار به مقادیر مشخصی وجود داره وهر نوع اختلال در میزان ترشح این هورمون سبب سقط جنین میشه.
از طرفی زعفران باعث بالا بردن دمای بدن و افزایش انقباضات رحم میشه که این اتفاق هم برای جنین خیلی خطرناکه.

در سه ماه اول بارداری این احتمالات خیلی بیشتره و میزان این هورمون در این سه ماه اول، بیشتر از ماه های دیگه ست.
در نتیجه باید تو این سه ماه از مصرف مقادیر بالای زعفران جلوگیری بشه چون بین زعفران و سقط جنین در سه ماهه اول بارداری رابطه کاملا مستقیمی وجود داره.
یک نکته ای هم که خیلی مهمه ، زمانی که سقط جنین با زعفران اتفاق می افته خطرات جبران ناپذیری مثل سنگ کوب و ایست قلبی مادر رو تهدید میکنه.
البته لازم نیست که حتما در دوران بارداری این مادۀ غذایی را از برنامۀ غذاییتون حذف کنید یا خیلی نگران استفاده از زعفران تو غذاهاتون باشین.
فقط باید به نکاتی که در ادامه میگم با دقت توجه کنید.

کرونا و سقط جنین 

https://salamatiha.com/%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7-%d9%88-%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86/

 

چه میزان زعفران باعث سقط جنین میشود؟

مصرف ۵ گرم زعفران محلول در آب و مصرف ۶ تا ۸ بار در طول روز و هر بار به اندازه ۳ تا ۶ قاشق چای‌خوری منجر به سقط جنین خواهد شد.
زعفرانی که استفاده میشه باید خالص باشه و در صورتی که رنگ زعفران به جای این که به سرخ بزنه به رنگ نارنجی در بیاد و یا کلا روشن باشه امکان سقط جنین با اون کاهش پیدا میکنه.
توجه داشته باشین که مصرف بیشتر از ۲ گرم زعفران در طول روز میتونه صدمات جبران ناپذیری به بدن وارد کنه.
پزشکان توصیه می‌کنن که در طول ماه کمتر از ۱۰ گرم از این ماده غذایی رو مصرف کنین تا هم از خواص زعفران بهره‌مند بشین و هم مشکل خاصی براتون پیش نیاد.

نتیجه گیری زعفران بر سقط موثر هست یا خیر؟

 زعفران بر سقط جنین موثر هست. و سابقه سقط جنین قبلا مادر داشته یا نه؟ سابقه بیماری در مادر بوده یا نه؟ مشکل رحم مادر داشته یا نه؟ میزان مصرف زعفران چقدر بوده؟ وآیا زعفران اش تازه بوده یا مال سالیان گذشته بوده؟ اصلا زعفران اش اصل بوده یا از زعفران های به درد نخور که ارزون هست توی بازار بوده؟  همگی این عوامل دخیل هستند.  و لزوما برای همه افراد منجر به سقط نخواهد شد.

علائم بارداری چیست

https://salamatiha.com/%d8%b9%d9%84%d8%a7%d8%a6%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

 ایجاد نگرانی و استرس به خاطر مصرف زعفران در بارداری

یگن چه از این ور بوم بیفتید چه از اون ور بوم، نه افراط نه تفریط خوندن این مقاله باعث استرس یا نگرانی در خانم بارداری به خاطر مصرف روتین زعفران نشه. ما مصرف روزانه ای که در خانواده های ایرانی داریم حدودا سالی 3 مثقال هست یعنی سالی 15 گرم حدودا برای یک خانواده
و این مقدار مصرف اصلا نگران کننده نیست!
در برنج ، یا خورشت یا دمنوش ها و دسر و کیک ها که استفاده میشه کمتر از 0.5 الی 1 گرم زعفران دارند و تازه کل اون رو که یک نفر از اعضای خونواده مصرف نمی کنه برای همه اعضای خانواده است و جای نگرانی برای مصرف روزانه زعفران در حجم کم و به مقدار کم ندارد.
 

چه گیاهانی باعث سقط جنین میشوند

۳ بازديد

چه گیاهانی باعث سقط جنین میشوند و چرا سقط جنین طبیعی خطرناک است؟

چه گیاهانی باعث سقط جنین میشوند اولین دلیل این است که هیچ پزشکی، سقط جنین در خانه را توصیه نمی‌کند. این روش‌ها برای سلامتی شما خطرناکند چون اکثر آن‌ها به دوز بسیار بالایی از دارو، گیاهان، ویتامین‌ها و حتی ورزش زیاد نیاز دارند. مقادیر زیاد این مواد می‌تواند منجر به عوارض جانبی ناسالم مانند استفراغ، اسهال، سنگ کلیه، بی‌خوابی، سوزش سر دل و گرفتگی شکم شود. علاوه بر این، برخی از گیاهانی که برای سقط مورد استفاده قرار می‌گیرند، حتی اگر در دوزهای بالا هم مصرف نشوند، به تنهایی بسیار سمی و قوی هستند.

گیاهان سقط جنین

 

https://www.ghorsseght.com/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86/

 

گاهی در سقط جنین طبیعی، مصرف چندین ماده متفاوت توصیه می‌شود. مصرف بیش از حد یک ماده می‌تواند به خودی خود خطرناک باشد، اما مصرف بیش از حد چند ماده، اثرات تهدیدکننده سلامتی را تشدید می‌کند.
حتی زیاده‌روی در انجام فعالیت‌های بدنی هم می‌تواند منجر به آسیب‌های فیزیکی شود.

خرید قرص سقط جنین

https://www.ghorsseght.com/buy-abortion-pills/

 

سقط جنین گیاهی چیست؟

چه گیاهانی باعث سقط جنین میشوند سقط جنین گیاهی، استفاده از گیاهانی است که برخی معتقدند می‌توانند باعث سقط جنین شوند. محصولات گیاهی قرن‌هاست که برای کنترل باروری، جلوگیری از بارداری یا تسهیل سقط جنین استفاده می‌شوند. اغلب افرادی که از داروهای گیاهی سقط جنین استفاده می‌کنند، در مراجعه به پزشک مردد هستند، یا اصلا به پزشکان مراجعه نمی‌کنند، به همین دلیل هم گزارش‌هایی در مورد استفاده از محصولات گیاهی برای پیشگیری از بارداری یا سقط جنین وجود ندارد.

کدام غذاها باعث سقط جنین می‌شود؟

قیمت قرص سایتوتک

https://www.ghorsseght.com/%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d9%82%d8%b1%d8%b5-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa%d9%88%d8%aa%da%a9/

 

چه گیاهانی باعث سقط جنین میشوند صدف‌های خام یا نیم‌پز نمونه‌ای از غذاهایی هستند که می‌توانند باعث سقط جنین شوند. برخی از صدف‌ها می‌توانند حاوی انگل «توکسوپلاسما» باشند. این انگل باعث بیماری «توکسوپلاسموز» می‌شود. عفونت توکسوپلاسموز در دوران بارداری می‌تواند منجر به سقط جنین، مرده‌زایی یا تاخیر در رشد شود.

روش خانگی سقط جنین

 

https://www.ghorsseght.com/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c-%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86/

به همین دلیل به زنان باردار توصیه می‌شود از مصرف صدف خام یا صدف نیم‌پز در دوران بارداری خودداری کنند.
توکسوپلاسموز می‌تواند باعث التهاب قلب و مغز و همچنین آسیب کبدی در زنان باردار شود. به همین دلیل، خوردن صدف خام یا نیم‌پز به عنوان راهی برای پایان دادن به بارداری توصیه نمی‌شود.

آیا دارچین می‌تواند باعث سقط جنین شود؟

دارچین در بسیاری از غذاهایی که توسط زنان باردار مصرف می‌شود وجود دارد. شواهدی وجود ندارد که مصرف دارچین در دوزهای کم در دوران بارداری خطر سقط جنین را افزایش دهد.

آیا ویتامین سی می‌تواند باعث سقط جنین شود؟

خرید قرص سایتوتک

https://www.ghorsseght.com/buy-cytotec-tablets/

 

ویتامین سی در بسیاری از غذاهایی که توسط زنان باردار مصرف می‌شود وجود دارد. یک هیچ مدرک علمی مبنی بر اینکه مصرف ویتامین سی در دوران بارداری خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد وجود ندارد.

در صورت نگرانی درباره داروی گیاهی قوی برای سقط جنین چه باید بکنید؟
اگر پس از استفاده از محصولات گیاهی، عوارض جانبی ناخواسته یا غیرمنتظره‌ای را تجربه کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید و این مشکل را پشت گوش نیندازید.

خرید داروی سقط

https://www.ghorsseght.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%b3%d9%82%d8%b7/

 

گیاهان خطرناک در بارداری
برخی از گیاهان خطرناک در بارداری عبارتند از:
بومادران، کوهوش سیاه، آلوئه‌ورا، جینسینگ

گیاهانی که باعث سقط جنین

 

https://salamatiha.com/plants-that-cause-abortion/

 

 

داروی گیاهی سقط جنین، از بی‌اثر تا خطرناک

چه گیاهانی باعث سقط جنین میشوند بسیاری از ویتامین‌ها و گیاهان دارویی، هنگامی که به صورت خوراکی در دوزهای بالا مصرف، یا وارد واژن شوند، باعث سقط می‌شوند.
جعفری، دونگ کوای، گل رز، ریشه زنجبیل، بابونه و کوهوش سیاه برخی از این گیاهان هستند.

سقط جنین با خرید قرص سایتوتک

 

https://www.ghorsseght.com/%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%82%d8%b1%d8%b5-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa%d9%88%d8%aa%da%a9/

هیچ‌یک از این مواد برای القای سقط، تایید یا توصیه نمی‌شود، و برخی از آن‌ها می‌توانند آسیب جدی ایجاد کنند.
برخی از متداول‌ترین «درمان‌های خانگی» عبارتند از پنی رویال، کوهوش سیاه، ماگورت، جعفری و ویتامین C.
پنی رویال، نامی است که به عصاره یا روغن گیاهی مشتق شده از چند گیاه از خانواده نعنا گفته می‌شود. این گیاهان از دیرباز در طب سنتی برای ایجاد قاعدگی و سقط جنین استفاده شده‌اند.
با این حال، روغن پنی رویال حتی در دوزهای پایین می‌تواند عوارض جانبی جدی ایجاد کند که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • غش کردن
  • تشنج
  • کما
  • فروپاشی قلبی ریوی (نارسایی ناگهانی قلب و ریه)
  • آسیب کبدی، نکروز کبد، یا نارسایی کبد
  • نارسایی کلیه
  • نارسایی چند عضوی
  • مرگ

علاوه بر این‌که این ماده، به شما آسیب می‌زند، برخی تحقیقات نشان می‌دهد که روغن پنیر رویال تاثیری در سقط جنین یا انقباضات رحمی ندارد.

عفونت در بارداری و سقط جنین

 

https://www.ghorsseght.com/%d8%b9%d9%81%d9%88%d9%86%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%88-%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86/

هشدار درباره راه‌های خانگی و انواع گیاه دارویی سقط جنین

چه گیاهانی باعث سقط جنین میشوند در حالی که سقط جنین از طریق داروهای تایید شده، بی‌خطر و موثر است، بسیاری از «درمان‌های خانگی سقط جنین» مورد تحقیق قرار نگرفته‌اند.
این درمان‌ها ممکن است در بهترین حالت بی‌اثر و در بدترین حالت تهدیدکننده زندگی باشند.

سقط جنین با قرص سایتوتک

 

https://www.ghorsseght.com/%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d9%82%d8%b1%d8%b5-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa%d9%88%d8%aa%da%a9/

برخی از راه‌های خانگی که افراد برای پایان دادن به بارداری استفاده می‌کنند، عبارتند از:

زعفران، از قدیم به عنوان یکی از معروف‌ترین گیاهان سقط جنین مورد استفاده قرار گرفته. البته درباره مصرف روزانه زعفران در غذاها نگران نباشید. این گیاه در دوزهای بالا باعث سقط جنین می‌شود.

  • گیاهان و دمنوش‌ها از جمله کوهوش سیاه و جعفری
  • تمرینات ورزشی شدید
  • آسیب به خود
  • داروهای بدون نسخه مانند قرص‌های کافئین و قرص‌های ضد بارداری
  • الکل و مواد مخدر

17 داروی گیاهی قوی برای سقط جنین

در ادامه با 17 داروی گیاهی سقط جنین آشنا می‌شوید:

1- زعفران
زعفران، از قدیم به عنوان یکی از معروف‌ترین گیاهان سقط جنین مورد استفاده قرار گرفته. البته درباره مصرف روزانه زعفران در غذاها نگران نباشید. این گیاه در دوزهای بالا باعث سقط جنین می‌شود.

2- زرشک
زرشگ به دلیل آلکالوئیدها و ترکیبات فنلی باعث سقط جنین می‌شود. به این صورت که موجب انقباضات عضلانی رحم می‌شود و افزایش این انقباضات می‌تواند به سقط منجر شود.

3- کرفس
کرفس می‌تواند روی سیستم عصبی جنین اثرات منفی داشته باشد و باعث ناراحتی‌های عصبی به‌ویژه حملات شبه صرع بعد از تولد نوزاد شود. از مصرف کرفس در همه دوران بارداری خودداری کنید.

4- گلپر
اگر مصرف گلپر بیشتر از 2گرم در روز باشد، برای جنین خطر ایجاد می‌کند، بنابراین در سه ماهه اول بارداری مراقب مصرف آن باشید.

5- پونه
شاید شما هم جزو افرادی هستید که برای درمان سرماخوردگی، دمنوش پونه مصرف می‌کنید، اما درباره مصرف دمنوش پونه و سایر دمنوش‌ها در دوران بارداری محتاط باشید. خوردن این گیاه در دوران بارداری و به مقدار زیاد، باعث سقط جنین می‌شود.

6- سنبل ختایی
سنبل ختایی باعث تحریک قاعدگی، شل شدن عضلات و افزایش انقباضات رحم می‌شود که همه این موارد به سقط جنین کمک می‌کنند.

7- سیاه‌دانه
از مصرف سیاه‌دانه در دوران بارداری خودداری کنید.

8- مارچوبه
مارچوبه هم جزو گیاهانی است که در دوران بارداری باید مصرف آن را کنار بگذارید.

9- زیره
زیره هم در مقدایر زیاد باعث سقط جنین می‌شود.

10- دارچین
دارچین در مقدایر زیاد باعث سقط جنین می‌شود.

11- رازیانه
از مصرف بیش از حد رازیانه در بارداری، خودداری کنید.

12- تخم شوید
دانه‌های شوید، از قدیم برای سقط جنین استفاده می‌شدند. این گیاه باعث تحریک قاعدگی می‌شود.

13- گل ختمی
گل ختمی، بازکننده عروق رحم است که باعث سقط می‌شود.

14- گل بنفشه
گل بنفشه هم باعث سقط می‌شود.

15- غوره
غوره، قاعده‌آور است و باعث سقط می‌شود.

16- آب غوره
آب غوره هم خاصیتی مانند غوره دارد و در بارداری باید از مصرف آن خودداری کنید.

17- بابونه
بابونه، قاعده‌آور است و باعث سقط می‌شود.

 

خطرات گیاهان سقط جنین و روش‌های ناایمن سقط

گیاهان سقط جنین و روش‌های خانگی سقط، خطراتی را به همراه دارند که عبارتند از:

سقط جنین ناقص
سقط ناقص یعنی محصولات بارداری در بدن شما باقی می‌مانند، بنابراین احتمالا برای تکمیل سقط به درمان پزشکی نیاز خواهید داشت.

عفونت در واژن، دهانه رحم یا رحم می‌تواند باعث آسیب دائمی از جمله ناباروری شود. عفونت در این ناحیه همچنین می‌تواند به جریان خون شما سرایت کند و باعث مسمومیت خونی خطرناک شود.

بدون درمان، سقط ناقص می‌تواند منجر به خونریزی شدید و عفونت شود و برای زندگی، تهدیده کننده باشد.

عفونت
همه جراحی‌ها خطر عفونت را دربر دارند، به همین دلیل است که مراکز پزشکی تلاش می‌کنند تا محیط خود را تا حد امکان استریل نگه دارند.
برخی از درمان‌های خانگی سقط جنین به قرار دادن ابزاری از طریق دهانه رحم برای رسیدن به رحم، نیاز دارند. این کار بسیار خطرناک است، حتی اگر این‌طور به نظر می‌رسد که این ابزارها را به درستی استریل کرده‌اید.
عفونت در واژن، دهانه رحم یا رحم می‌تواند باعث آسیب دائمی از جمله ناباروری شود. عفونت در این ناحیه همچنین می‌تواند به جریان خون شما سرایت کند و باعث مسمومیت خونی خطرناک شود.

خونریزی
اگر خودتان یا فردی که متخصص نیست، سعی کند جنین شما را سقط کند، در معرض خطر قطع تصادفی رگ‌های خونی اصلی و خونریزی داخلی قرار می‌گیرید.

خرید قرص سقط جنین بدون نسخه 

 

https://salamatiha.com/buy-cheap-abortion-pills/

 

باقی ماندن جای زخم

علاوه بر خونریزی، سقط جنینی که توسط فرد غیر متخصص انجام شود، می‌تواند منجر به زخم شود.
این اسکار می‌تواند بر اندام تناسلی خارجی و داخلی شما تاثیر بگذارد و ناباروری و سایر شرایط سلامتی را به همراه داشته باشد.

سقط جنین سریع، جراحی گزینه‌ای امن است
در سقط جنین جراحی، از ساکشن برای پایان دادن به بارداری استفاده می‌شود. این کار باید توسط یک پزشک متخصص و در کلینیک‌های قانونی انجام شود.
دو نوع سقط جنین جراحی وجود دارد:

1- سقط ساکشن
سقط ساکشن، رایج‌ترین روش سقط جنین است. این روش شامل مکش ملایم برای تخلیه رحم است. این کار تا حدود 14 تا 16هفته پس از اولین روز آخرین قاعدگی شما انجام می‌شود.

 

2- اتساع و تخلیه
در این روش، از ساکشن و ابزار پزشکی برای تخلیه رحم استفاده می‌شود و معمولا برای حاملگی‌هایی است که عمر حاملگی بیشتر از 16هفته است.

خلاصه
در این مقاله با 17 داروی گیاهی سقط جنین آشنا شدید، اما مهم‌ترین نکته درباره روش های طبیعی سقط جنین این است که آن‌ها اصلا طبیعی نیستند و می‌توانند اثرات جبران‌ناپذیری بر سلامتی و حتی باروری شما بگذارند. هیچ پزشکی، روش‌های خانگی سقط جنین را تایید نمی‌کند. بهترین راه برای پایان دادن به بارداری، مراجعه به پزشک است.

 

سرطان تخمدان

۴ بازديد

آیا سرطان تخمدان قابل درمان است؟

سرطان تخمدان، نوعی سرطان است که از تخمدان ها شروع می شود. سیستم تولید مثل زنان شامل دو تخمدان، یکی در هر طرف رحم است. سوالی که ممکن است پیش آید این است که احتمال ابتلا به این سرطان بیشتر در چه سنینی است؟ راه های یشگیری و درمان آن کدام است؟ علائم و عوارض سرطان تخمدان چه می باشد؟ در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

 
 
 
خرید قرص سقط جنین

سرطان تخمدان چیست؟

سرطان تخمدان، زمانی توسعه می یابد که سلول های تخمدان به روشی کنترل نشده شروع به رشد می کنند. این سلول ها همچنین امکان حمله به بافت های مجاور یا گسترش در بدن را دارند. از مجموعه های بزرگ این بافت “خارج از کنترل” غالباً به عنوان تومور یاد می شود. با این حال، برخی از تومورها در حقیقت سرطان نیستند، زیرا نمی توانند زندگی کسی را تهدید کنند. به این موارد تومور یا توده خوش خیم گفته می شود. تومورهایی که می توانند در سراسر بدن پخش شوند و یا به بافت های مجاور حمله کنند، نمایانگر سرطان تهاجمی واقعی هستند و تومورهای بدخیم نامیده می شوند.

بهترین روش سقط طبیعی



خرید قرص سایتوتک


تومور خوش خیم و بد خیم در سرطان تخمدان چه تفاوتی دارند؟

تمایز بین تومورهای خوش خیم و بدخیم در سرطان تخمدان بسیار مهم است، زیرا بسیاری از تومورهای تخمدان خوش خیم هستند. همچنین ، گاهی اوقات زنان (به ویژه زنان جوان) می توانند به کیست تخمدان مبتلا شوند، که این کیست ها مجموعه ای از مایعات در تخمدان ها می باشند که گاهی اوقات می تواند بزرگ یا دردناک شود. اما لازم است که بدانید کیست های تخمدان سرطانی نیستند و نباید آنها را اشتباه گرفت.

درمان کیست تخمدان

https://salamatiha.com/%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%da%a9%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%aa%d8%ae%d9%85%d8%af%d8%a7%d9%86/

علائم نشان دهنده ابتلا به سرطان تخمدان چه می باشند؟

سرطان تخمدان در مراحل اولیه به ندرت علائمی ایجاد می کند. در برخی موارد این سرطان در مراحل پیشرفته علائمی از خود نشان می دهد که اکثر افراد تصور می کنند هنوز بیماری شیوع پیدا نکرده و در مراحل اولیه به سر می برد که این چنین نیست. هنگام مواجهه با علائم سرطان تخمدان به بهترین متخصص زنان و زایمان در اصفهان مراجعه کنید.

بیماری های دستگاه تناسلی

https://salamatiha.com/%d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d9%86%d8%a7%d8%b3%d9%84%db%8c/

علائم و نشانه ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • نفخ شکم یا تورم
  • هنگام غذا خوردن به سرعت احساس سیری می کنید
  • کاهش وزن
  • ناراحتی در ناحیه لگن
  • تغییر در عادات روده ، مانند یبوست
  • نیاز مکرر به ادرار کردن

دمنوش برای سقط جنین

https://salamatiha.com/herbal-tea-for-abortion/

 

چه عواملی باعث سرطان تخمدان می شوند؟

عوامل متعددی ممکن است خطر ابتلا را افزایش دهند. زنانی که سابقه ژنتیکی و خانوادگی شدیدی در سرطان سینه یا تخمدان دارند ممکن است در معرض خطر بیشتری قرار بگیرند. لازم به ذکر است دو سوم زنان مبتلا به سرطان تخمدان پس از یائسگی، در سن 55 سالگی یا بالاتر تشخیص داده می شوند. کسانی که مادر، خواهر، مادربزرگ یا خاله دارند و  مبتلا شده اند نیز در معرض خطر ابتلا  هستند. یکی از موارد دیگر که احتمال ابتلا  را افزایش می دهد، سن بالا می باشد. بیش از نیمی از موارد سرطان تخمدان بعد از 63 سالگی اتفاق می افتد. از دیگر موارد خطرناک که احتمال ابتلا را افزایش میدهند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اضافه وزن
  • سرطن روده و رحم
  • مصرف داروهای هورمونی
  • کیست آندومتریوز
  • نداشتن سابقه بارداری و شیردهی

کیست تخمدان

 

https://salamatiha.com/%da%a9%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%aa%d8%ae%d9%85%d8%af%d8%a7%d9%86/

چگونه سرطان تخمدان تشخیص داده می شود؟

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم تشخیص سرطان رحم کار آسانی نیست، اما با این حال اگر پزشک مربوطه بتواند آن را در مراحل اولیه تشخیص دهد درمان آن بسیارآسان تر خواهد بود.

تخمدان های شما در عمق حفره شکم قرار دارند ، بنابراین بعید به نظر می رسد که تومور را احساس کنید. هیچ غربالگری معمول تشخیصی در دسترس نیست. به همین دلیل گزارش دادن علائم غیرمعمول یا مداوم به پزشک برای شما بسیار مهم است.

سقط جنین و سرطان سینه

https://salamatiha.com/%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86-%d9%88-%d8%b3%d8%b1%d8%b7%d8%a7%d9%86-%d8%b3%db%8c%d9%86%d9%87/

اگر پزشک شما شک داشته باشد، احتمالاً معاینه لگن را به شما پیشنهاد می دهد . انجام معاینه لگن می تواند به پزشک در کشف بی نظمی کمک کند ، اما مشاهده  تومورهای کوچک تخمدان بسیار دشوار است.

تومور همزمان با رشد ، به مثانه و راست روده فشار می آورد. پزشک شما ممکن است در معاینه لگن رکتوواژینال بی نظمی را تشخیص دهد.

What Is Ovarian Cancer

انواع سرطان تخمدان

تخمدان ها از سه نوع سلول تشکیل شده اند. هر سلول می تواند به نوع دیگری از تومور تبدیل شود:

  • تومورهای اپیتلیال : در لایه بافت خارج تخمدان ها تشکیل می شوند. حدود 90% سرطان های تخمدان تومورهای اپیتلیال هستند.
  • تومورهای استروما در سلول های تولید کننده هورمون رشد می کنند. 70%  استروما هستند.
  • تومورهای سلول های جوانه در سلول های تولید کننده تخمک ایجاد می شوند. تومورهای سلول جوانه نادر هستند.

سرطان تخمدان چگونه درمان می شود؟

درمان به میزان گسترش سرطان بستگی دارد. یک تیم از پزشکان بسته به شرایط شما یک برنامه درمانی را تعیین می کنند. به احتمال زیاد شامل دو یا چند مورد زیر است:

  • شیمی درمانی
  • جراحی برای مرحله بندی سرطان و برداشتن تومور
  • درمان هدفمند
  • هورمون درمانی

در ادامه این موارد را بطور کامل توضیح خواهیم داد.

عمل جراحی

جراحی درمان اصلی سرطان تخمدان است. هدف از جراحی برداشتن تومور می باشد.  پزشک شما همچنین ممکن است حذف تخمدان ها و لوله های رحمی، غدد لنفاوی اطراف و سایر بافت های لگن را توصیه کند. شناسایی تمام مکان های تومور دشوار است.

اختلالات قاعدگی در زنان

https://salamatiha.com/%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%84%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%82%d8%a7%d8%b9%d8%af%da%af%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86/

 

درمان هدفمند

درمان های هدفمند مانند شیمی درمانی به سلول های سرطانی حمله می کنند، در حالی که به سلول های طبیعی بدن آسیب کمی می رسانند. جدیدتر برای درمان سرطان پیشرفته تخمدان اپیتلیال مناسب می باشند.

حفظ باروری

درمان های سرطانی، از جمله شیمی درمانی، پرتودرمانی و جراحی، می تواند به اندام های تولید مثل شما آسیب برساند و بارداری را دشوار می کند. اگر می خواهید در آینده باردار شوید، قبل از شروع درمان با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند در مورد گزینه های شما برای حفظ باروری صحبت کنند.

گزینه های احتمالی حفظ باروری عبارتند از:

  • انجماد جنین، که شامل انجماد تخمک بارور شده است.
  • انجماد تخمک، این روش شامل انجماد تخمک نابارور است.
  • جراحی برای حفظ باروری،در بعضی موارد می توان جراحی را انجام داد که فقط یک تخمدان را برداشته و تخمدان سالم را حفظ می کند. این معمولاً فقط در مراحل اولیه  امکان پذیر است.
  • حفظ بافت تخمدان،این مورد شامل برداشتن و انجماد بافت تخمدان برای استفاده در آینده است.
  • سرکوب تخمدان،این روش شامل مصرف هورمون ها برای سرکوب موقت عملکرد تخمدان است.

آیا می توان از سرطان تخمدان جلوگیری کرد؟

هیچ روش اثبات شده ای برای از بین بردن کامل خطر ابتلا  وجود ندارد. با این وجود مراحلی وجود دارد که می توانید برای کاهش خطر خود انجام دهید.

عواملی که نشان داده شده است خطر ابتلا  را کاهش می دهند عبارتند از:

  • مصرف قرص های خوراکی ضد بارداری
  • شیر دهی
  • بارداری
  • روش های جراحی در اندام های تولید مثل

Ovarian Cancer

 

عفونت در بارداری و سقط جنین

۴ بازديد

عفونت در بارداری و سقط جنین

عفونت در بارداری و سقط جنین در دوران بارداری، ممکن است نگرانی های در مورد ابتلا به عفونت ها و چگونگی تأثیر آنها بر رشد کودک وجود داشته باشد. ابتلا به عفونت های واژینال مانند عفونت های قارچی در دوران بارداری بسیار شایع است و معمولاً در این مورد دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. اگرچه عفونتهای واژینال به راحتی قابل درمان هستند اما عفونتهای رحمی در این دوران بسیار خطرناکند و باید حتما مورد بررسی قرار گیرند.در این مقاله، عفونت های شایع در دوران بارداری، علائم عفونت در بارداری، آیا عفونت رحم به جنین اسیب میرساند، آیا عفونت باعث سقط جنین می شود و روش پیشگیری از عفونت در بارداری را مورد بررسی قرار می دهیم.

عفونت های واژن در دوران بارداری

خرید قرص سایتوتک

 

 

زنان باردار ممکن است در برابر برخی از عفونت‎های خاص آسیب‌پذیرتر باشند و عدم درمان این عفونت ها می تواند به عوارض شدیدتری منجر شود. حتی در صورت ابتلا به عفونت‌های خفیف در دورۀ بارداری باید به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. عفونت‎های واژینالی شایع در طول بارداری عبارتند از:

عفونت های قارچی واژن و سقط جنین

قیمت قرص سایتوتک

 

عفونت در بارداری و سقط جنین خارش در اطراف واژن یکی از علائم شایع عفونت قارچی واژینال است. قارچی به نام کاندیدا علت بروز عفونت های قارچی واژینال است. این عفونتها در زمان بارداری معمولا در اثر تغییرات سیستم ایمنی، افزایش تولید گلیکوژن و وجود مقدار زیادی از استروژن رخ می دهند.
درحدود ۲۰ درصد از زنان دچار عفونتهای قارچی واژن هستند که این مقدار در زمان بارداری به ۳۰ درصد افزایش می یابد. ابتلا به این عفونت در سه ماهه دوم و سوم بارداری شایع تر است. شایع‎ترین علایم عفونتهای قارچی واژن عبارتند از:

  • خارش در اطراف واژن
  • ترشحات واژینال ضخیم، سفید رنگ و پنیری شکل
  • استشمام بویی شبیه به نان از واژن
  • احساس درد یا سوزش در اطراف واژن
  • احساس درد یا سوزش هنگام مقاربت

عفونت در بارداری و سقط جنین در زمانهای غیربارداری می‎توانید برای درمان عفونتهای قارچی واژن از داروهای ضد قارچ بدون نسخه استفاده کنید. با این حال، مصرف این داروها در دوران بارداری بدون مشورت با پزشک ممنوع است.

تشخیص نوع عفونت قبل از شروع درمان لازم است، زیرا ممکن است با سایر عفونتها مانند واژینوز باکتریال و کلامیدیا اشتباه گرفته شود.

سقط جنین با قرص میزوپروستول

https://www.ghorsseght.com/%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d9%82%d8%b1%d8%b5-%d9%85%db%8c%d8%b2%d9%88%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d9%88%d9%84/

واژینوز باکتریال

عفونت در بارداری و سقط جنین واژینوز باکتریال نوعی عفونت باکتریایی در واژن است که به آسانی درمان می‎شود. علایم این عفونت عبارتند از:
خرید قرص سقط جنین

  • احساس درد یا سوزش هنگام مقاربت
  • خارش، سوزش، یا درد در ناحیه واژن یا فرج
  • استشمام بوی ماهی از واژن
  • استشمام بوی بدی که بعد از مقاربت بدتر می شود
  • میزان زیاد ترشحات رقیق و خاکستری رنگ

عدم درمان عفونت واژن در دوران بارداری بخصوص اگر ترشحات واژن در ماه آخر بارداری بسیار باشد ممکن است باعث زایمان زودرس، تولد نوزاد زودرس و کاهش وزن هنگام تولد شود.

کورتاژ و مراقبت‌های پس از آن

https://www.ghorsseght.com/%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%aa%d8%a7%da%98-%d9%88-%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%82%d8%a8%d8%aa%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%b3-%d8%a7%d8%b2-%d8%a2%d9%86/

عفونت های رحمی و سقط جنین

خرید قرص سقط جنین

عفونت در بارداری و سقط جنین وجود عفونت در رحم به دلایل مختلفی خطرناک است. این عفونت می‎تواند بر روی جفت تأثیر بگذارد، به جنین در حال رشد آسیب برساند و باعث زایمان زودرس یا ناهنجاری‎های مادرزادی شود.
زایمان نیز در صورت وجود عفونت‎های رحم، خطرناکتر و دشواتر است. برخی از زنان ممکن است در صورت ابتلا به عفونت های رحمی دچار نارسایی اندام و عوارض کشنده ‎شوند.

در اغلب موارد، عفونت‎های رحمی با حرکت باکتری ها از واژن به طرف رحم ایجاد می شوند، بنابراین عفونت واژنی درمان نشده یک عامل ریسک برای عفونت‎های رحمی است.
درمان عفونتهای رحمی شامل استفاده از آنتی‎بیوتیک است و ممکن است نیاز باشد تا مادر در بیمارستان بستری شود. پزشک یا ماما در صورت بروز تب در بارداری یا هنگام زایمان باید وضعیت جنین را تحت نظر بگیرند. اگر علایم شدید باشد، پزشک ممکن است عمل سزارین را توصیه کند. تستهای دوران بارداری خیلی در پیشگیری از این دسته عفونتها موثرند.

بیماری های دستگاه تناسلی

https://www.ghorsseght.com/%d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d9%86%d8%a7%d8%b3%d9%84%db%8c/

عفونت های دیگر دوران بارداری

تغییرات زیاد بدن در دوران بارداری باعث می شود تا زنان نسبت به عوارض ناشی از عفونت ها حساس تر شوند. به عنوان مثال، تغییرات پوستی مرتبط با هورمون در دوران بارداری می تواند اختلالاتی مانند اگزما یا خشکی شدید پوست را ایجاد کنند. ترک برداشتن و خونریزی پوست ممکن است به بروز عفونت های جدی پوستی مانند سلولیت منجر شوند. سندرم سوئیت نوعی اختلال پوستی نادر است که در دوران بارداری شایع تر است.  برخی از عفونتهای دیگر که ممکن است در دوران بارداری شدیدتر باشند عبارتند از:

  • آنفلوانزا
  • هپاتیت E که معمولا یک گونه ویروسی خفیف از هپاتیت است
  • تبخال (هرپس) شامل ویروس هرپس سیمپلکس
  • لیستریا که ممکن است باعث مسمومیت غذایی شود
  • سرخک
  • ایدز (HIV)

چه گیاهانی باعث سقط جنین میشوند

https://www.ghorsseght.com/%da%86%d9%87-%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b9%d8%ab-%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86-%d9%85%db%8c%d8%b4%d9%88%d9%86%d8%af/

عفونت در بارداری و سقط جنین افزایش خطر این عفونت‎ها در دوران بارداری به خوبی مورد بررسی قرار نگرفته است، اما این افزایش ممکن است ناشی از تغییرات هورمونی و سایر تغییراتی باشد که تعداد سلول‎های خون در بدن را تغییر می دهند. برای مثال، تعداد سلول‎های T که با عفونت مقابله می کنند، در اواخر بارداری کاهش می‎یابند. بارداری باعث افزایش گردش خون و پرکاری قلب می‎شود. این فشار به قلب می‎تواند عوارض بیماریهای عفونی را تشدید کند. برای مثال عمل تنفس برای زن بارداری که در اثر آنفلوانزا دچار بیماری ذات الریه شده است، ممکن است به دلیل افزایش فشار بارداری بر قلب و ریه ها دشوارتر شود.
در دوران بارداری نمی توان از برخی از داروهای موثر در درمان عفونت های شایع استفاده کرد. بنابراین لازم است که زنان بارداری که دچار عفونت شده اند، در مورد خطرات گزینه‌های مختلف درمانی با پزشک خود مشورت کنند.

عوامل سقط جنین

 

عفونت های مادر چگونه به جنین آسیب می رسانند؟

عفونت در بارداری و سقط جنین عفونت‎های بی شماری ممکن است به جنین در حال رشد آسیب بزنند. با این حال، پزشکان به دشواری می توانند احتمال و میزان آلودگی جنین را تعیین کنند. یک جنین در حال رشد به یکی از سه روش زیر دچار آسیب خواهد شد:

  • عفونت ها ممکن است با آسیب به مادر باعث کاهش توانایی بدن وی در تغذیه کودک شود یا درمان عفونت مستلزم مصرف داروهایی داشته باشد که به جنین آسیب برسانند.
  • عفونت‌ ها می‎توانند با ایجاد تغییراتی که به ناهنجاری‎های مادرزادی منجر می‎ شوند، مستقیما به جنین آسیب برسانند.
  • عفونت ها می‎تواند باعث زایمان زودرس یا سقط جنین شوند

سقط جنین در نیم ساعت

https://www.ghorsseght.com/%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d9%86%db%8c%d9%85-%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa/

عفونت های خطرناک رحم برای جنین

عفونت‎های خطرناک برای رشد جنین شامل موارد زیر هستند، اما به آنها محدود نمی‎شوند:

  • واژینوز باکتریایی که می تواند باعث زایمان زودرس شود
  • بیماری‎های مسری مانند هپاتیت، سیفلیس، تبخال (هرپس) و ایدز (HIV) که می‎توانند جنین را آلوده کنند.
  • کلامیدیا که می‎تواند باعث عفونت چشم و ذات الریه شود
  • سوزاک که می‎تواند باعث آلودگی مایع آمنیوتیک و زایمان زودرس و بروز عفونتهای چشمی و کوری احتمالی شود
  • بیماری پنجم (اریتم عفوندلایل نشت آنی) که می‎تواند باعث سقط جنین یا کم خونی جنین شود
  • استرپتوکوک گروه B که می تواند باعث بروز عوارض شدید در در نوزادان شود و در موارد نادر کشنده است
  • توکسوپلاسموز که می تواند سبب ناهنجاری های مادرزادی و ناتوانی ذهنی شود
  • لیستریا که می تواند باعث سقط جنین، مرده زایی و ناهنجاری های مادرزادی شود
  • سیتومگالوویروس معمولا بی ضرر است اما می تواند باعث ناهنجاری های مادرزادی و ناتوانی ذهنی شود
  • زیکا که معمولاً خفیف است اما می تواند باعث سقط جنین یا ناهنجاری های مادرزادی شود.

عفونت زیکا که یک بیماری منتقله از طریق پشه هاست، می تواند باعث بروز ناهنجاری های مادرزادی و افزایش خطر مرده زایی و سقط جنین در زنان آلوده به این ویروس شود. با این حال، هنوز مشخص نیست که چرا تنها برخی از جنین‎ها آلوده می شوند.
عفونتهای دیگر نیز ممکن است به جنین درحال رشد آسیب برسانند که این موضوع به سلامت کلی زن باردار هنگام بروز عفونت و اینکه آیا فرد درمان شده است یا خیر، بستگی دارد.

روش خانگی سقط جنین

https://www.ghorsseght.com/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c-%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86/

 

جلوگیری از عفونت در بارداری و سقط جنین

استفاده از کاندوم می تواند به جلوگیری از بروز عفونت های مقاربتی کمک کند. راهکارهای زیر برای کاهش خطر ابتلا به عفونت در دوران بارداری توصیه می شوند:

  • خودداری از مسافرت به مناطقی که عفونت زیکا در آنها شایع است و استفاده از اسپری ضد حشره برای جلوگیری از نیش پشه
  • استفاده از کاندوم و درخواست از شریک جنسی برای انجام آزمایشات مربوط به عفونت‎های منتقل شونده جنسی
  • شستشوی دقیق و کامل دست‎ها
  • دوری گزیدن از افراد مبتلا به عفونتهای واگیردار
  • دریافت واکسن آنفولانزا
  • عدم مصرف غذاهای غیر پاستوریزه
  • تعویض خاک بستر گربه توسط فرد دیگر
  • انجام آزمایش برای بیماری‎های منتقله جنسی (STIها) و استرپتوکوک گروه B

به یاد داشته باشید که اگر قصد مسافرت در دوران بارداری دارید به هیچ وجه در رودخانه آب تنی نکنید چرا که باعث انتقال عفونت و آسیب به جنین می شود.

گیاهان سقط جنین

https://www.ghorsseght.com/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86/

نکات پایانی درباره عفونت در بارداری و سقط جنین

بیشتر افرادی که در دوران بارداری دچار عفونت می شوند، عوارضی را تجربه نخواهند کرد. درمان سریع احتمال تولد سالم را افزایش می دهد. در صورت مشاهده علائم غیرمعمول در دوران بارداری خود، باید با پزشک یا ماما صحبت کنید. مراقبت های بارداری نیز یک امر ضروری است زیرا با این مراقبت ها می‎توان برخی از عفونت ‌ها را حتی پیش از بروز علایم تشخیص دادعفونت در بارداری و سقط جنین .

 

اختلالات قاعدگی در زنان

۵ بازديد

اختلالات قاعدگی در زنان

اختلالات قاعدگی در زنان یکی از مشکلات شایعی که در بین زنان رخ می دهد، نامنظم شدن و بروز اختلالات چرخه قاعدگی آن ها می باشد. این مشکل می تواند علل مختلفی داشته باشد که برای تشخیص دقیق و درمان آن باید به یک متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایید .

نامنظم بودن سیکل قاعدگی در صورتی که بی اهمیت انگاشته شود، می تواند خطرات و مشکلات وخیم تری را با خود به همراه داشته باشد. از همین رو به هیچ عنوان برای درمان آن سهل انگاری نکنید.

خرید قرص سقط جنین

عادت ماهیانه چگونه اتفاق می افتد؟ اختلالات قاعدگی در زنان

به طور طبیعی در اولین روز قاعدگی هورمون های استروژن و پروژسترون کاهش پیدا می کند و همین امر موجب ریزش خون قاعدگی می شود و در این دوره فولیکول های در تخمدان از هورمون هیپوفیز رشد می کنند و این در بین هورمون استروژن را به داخل خون ترشح می کند تا در نهایت منجر به افزایش رشد اندومتر می شود. سپس در نهایت فولیکول ها در میانه دوره قاعدگی به صورت تخمک آزاد می شود و در صورت لقاح تخمک با اسپرم در همین زمان بادراری اتفاق می افتد.

قیمت قرص سقط جنین اصل

 

https://salamatiha.com/the-price-of-the-original-abortion-pill/

 

و در غیر این صورت تخمک ایجاد شده از بین رفته و باقی مانده تخمک ها با نام جسم زرد پروژسترون ترشح می کنند. در نهایت پروژسترون به افزایش غدد اندومتر و روند رشد کمک کرده و پس از تقریبا ۱۴ روز جسم زرد برطرف می شود و پروژسترون از بین رفته و اندومتر ریزش کرده و در نهایت خونریزی قاعدگی اتفاق می افتد و هر گونه اختلال در هورمون های هیپوفیز، تخمدان یا اندومتر منجر به اختلال در قاعدگی می شود.

 

یک سیکل طبیعی قاعدگی باید چگونه باشد؟ اختلالات قاعدگی در زنان

زگیل تناسلی در زنان

اختلالات قاعدگی در زنان سیکل قاعدگی یک روند عادی برای تمامی خانم ها است که معمولا از سنین 9 تا 16 سالگی رخ می دهد و در حالت نرمال، هر 28 روز یک بار تکرار می شود اما ممکن اس برای برخی این قاصله کمتر یا بیشتر گردد. کمترین مدت زمانی که یک چرخه قاعدگی به طول می انجامد 3 روز و بیشترین آن 7 روز می باشد که در طی این مدت ترکیبی از خون کامل و بافت لایه رویی رحم که ریزش می کند از فرد خارج می شود.

به طور معمول پیش از شروع سیکل قاعدگی تغییرات هورمونی در خانم ها صورت می گیرد که در کیس های مختلف می تواند بر روی اندام های متفاوتی نیز تاثیر بگذارد اما بیشترین تغییری که مشاهده می شود در تخمدان ها، رحم، واژن و سینه ها است. در بسیاری از خانم ها علائم نزدیک شدن به چرخه قاعدگی همراه با درد نیز می باشد که طبیعی است. مگر در موارد بسیار شدید و آزاردهنده که می توانید از تخصص یک پزشک زنان و زایمان متبحر، بهره ببرید.
خرید قرص سایتوتک

سیکل قاعدگی معمولا در بازه سنی بین 45 تا 60 سال متوقف می شود و به اصطلاح یائسگی رخ می دهد.

انواع اختلالات قاعدگی در زنان

چسبندگی رحم و سقط جنین

اختلالات قاعدگی به مواردی گفته می شود که در حالت عادی یک دوره قاعدگی مشاهده نمی گردد. مثلا خونریزی شدید، کاهش خونریزی، درد شدید، لکه بینی در فواصل بین دور های مختلف، تکرار نشدن سیکل قاعدگی برای مدت طولانی و … . تمامی این موارد در صورت بی اعتنایی می توانند خطرساز باشند. بنابراین به هیچ عنوان علائم اختلال در قاعدگی را از یاد نبرید. برخی از انواع مختلف نامنظمی چرخه قاعدگی را در ادامه بیان می کنیم.

آمنوره

اختلالات قاعدگی در زنان در صورتی که با قطع خونریزی در دورانی به جز بارداری مواجه بودید این نوع اختلال آمنوره نام دارد که به دو صورت اولیه و ثانویه تقسیم بندی می شود. به طور معمول آمنوره اولیه در دختران بالای ۱۶ سال که هنوز عادت ماهانه نشده اند اتفاق می افتد و آمنوره ثانویه در دوران بارداری، شیردهی و یائسگی اتفاق می افتد که چنین اختلالی می تواند نشات گرفته از مصرف داروها یا مشکلات پزشکی همچون ناهنجاری های تخمک گذاری، اضافه وزن، فعالیت های ورزشی بیش از حد، اختلالات تیروئیدی و ناهنجاری های آناتومیک باشد.

اولین پریود بعد از سقط جنین

دیسمنوره

دیسمنوره اختلالی است که با دردهای شدید و مکرر قاعدگی تشخیص داده می شود و علت این نوع اختلال بسته به اولیه یا ثانویه بودن آن بستگی دارد.

سندرم پیش از قاعدگی یا PMS

سندرم پیش از قاعدگی به علامت های ناخوشایند و ناراحت کننده در طول سیکل قاعدگی گفته می شود.

منوراژی

خونریزی های که بسیار زیاد و بی نظم باشد را اختلال منوراژی می گویند این نوع اختال بسیار شایع و غیر طبیعی است. علل متعددی می تواند منجر به بروز این نوع اختلال شود که برخی از این عوامل عبارت است از: فیبروم های رحمی، بیماری های التهابی لگن، عدم تعادل هورمونی، بیماری های کبدی، بیماری های تیروئیدی و… می باشد.

اولیگومنوره یا پلی منوره

پلی منوره اختلال قاعدگی است که معمولا کمتر از سه هفته یا بیشتر از پنج هفته طول می کشد.

خونریزی های قاعدگی نامنظم

خونریزی ها و لکه بینی های در فواصل بین عادت های ماهانه، خونریزی های پس از روابط جنسی و خونریزی های در دوران یائسگی و بارداری جز یکی از اختلالات قاعدگی می باشد.

قطع شدن چرخه قاعدگی یا آمنوره

اختلالات قاعدگی در زنان چرخه قاعدگی اگر در زنان شیرده یا باردار باشد، مشکلی ندارد اما در سایر موارد نیاز به پیگیری می باشد. این مشکل، خود به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می شود. آمنوره اولیه معمولا برای دخترانی که سن 16 سال را سپری می کنند اما چرخه قاعدگی آن ها آغاز نمی شود، رخ می دهد. بروز آمنوره اولیه می تواند متاثر از برخی عوامل مادرزادی و یا بلوغ زودرس، دستگاه تناسلی غیرطبیعی، اختلالات غددی و تغذیه ای، مسدود بودن پرده بکارت و … باشد.

و اما آمنوره ثانویه؛ معمولا در خانم هایی که سیکل قاعدگی آن ها برقرار است اما به یک باره قطع می شود، مشاهده می گردد. اما علت چیست؟

تغییرات وزنی، انجام جراحی بر روی اندام های درگیر مانند رحم و تخمدان، ورزش، مصرف داروهای ضد بارداری و یا قطع مصرف آن ها، مشکلات هورمونی، مشکلات تخمدان ها و یا زخم شدن رحم، شیمی درمانی، مشکلات تیروئیدی، استرس و … همگی از عللی هستند که می توانند در بروز آمنوره ثانویه موثر باشند.

خونریزی شدید

چنانچه در طول دوره قاعدگی خونریزی بیش از حد نرمال باشد، نشان دهنده وجود مشکلی در فرد است که باید به طور جدی پیگیری و درمان شود. این مشکل در اثر اختلالی به عنوان منوراژی رخ می دهد که می تواند به شکل های دیگری نیز بروز کند که عبارتند از:

  • طولانی شدن دوره قاعدگی بیشتر از 7 روز
  • ابتلا به کم خونی حاد
  • تعویض مکرر تامپون یا نوار بهداشتی در طول روز و شب
  • تشکیل لخته های خونی بزرگ

خونریزی و لکه بینی در فاصله بین دو دوره قاعدگی

اختلالات قاعدگی در زنان معمولا دخترانی که به بلوغ می رسند و یا زنانی که یائسگی آن ها نزدیک باشد این مشکل را تجربه می کنند. اما گاهی مشاهده شده است که افرادی با شرایط زیر نیز دچار اختلال خونریزی و لکه بینی بین دو قاعگی شده اند.

  • کیست آندومتریوز
  • عفونت و التهاب واژن و رحم
  • فولیپ و فیبروئیدهای رحمی
  • چسبندگی رحم
  • مضطرب بودن
  • عوارض زایمان، سقط جنین و نیز حاملگی بیرون از رحم
  • از بین رفتن دهانه رحم
  • مصرف داروهای رقیق کننده خون
  • استفاده از ابزار ضد بارداری
  • ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت یا تیروئید

درد شدید قاعدگی یا دیسمنوره

اختلالات قاعدگی در زنان احساس درد در دوران قاعدگی و حتی قبل از آن تا حدودی طبیعی است. این درد معمولا در نواحی شکم، کمر، لگن، سر و پاها بروز می کند. اما زمانی که درد این نقاط بیش از حد معمول باشند و قابل تحمل برای فردی نباشد، نیاز است که توسط یک متخصص زنان معاینه و درمان شود.

این اختلال نیز دو نوع اولیه و ثانویه دارد که دیسمنوره اولیه معمولا در ابتدای بلوغ رخ می دهد و به مرور، با افزایش سن و نیز زایمان کردن کاهش می یابد.

دیسمنوره ثانویه نیز در اثر برخی از عوامل فوق بروز می کند و لازم است برای تشخیص و درمان قطعی به یک متخصص زنان و زایمان با تحربه مراجعه کنید.

تغییرات پیش از قاعدگی

مجموعه ای از تغییرات هستند که قبل از قاعدگی در هر فرد بروز می کند و در صورت شدت یافتن می تواند موجب اختلال در روند قاعدگی شوند. این اختلالات شامل تغییرات فیزیکی، اخلاقی، شدت بخشیدن بیماری ها و … باشد.

علل نامنظم شدن چرخه قاعدگی

اختلالات قاعدگی در زنان هر یک از انواع اختلالات قاعدگی در اثر مولفه های مشخصی بروز می کنند که برخی از آن ها عبارتند از:

  • سندرم تخمدان پلی کیستیک یا سندرم PCO
  • آندومتریوز
  • یائسگی
  • پولیپ رحم
  • اعتیاد به مواد مخدر
  • مشکلات هورمونی
  • و …

صفحه اصلی

Menstrual disorders

 
 
 

سقط جنین در نیم ساعت

۵ بازديد

سقط جنین در نیم ساعت

سقط جنین در نیم ساعت: زن و شوهر باید برای تولدیک  نوزاد هم از نظر فیزیکی و همچنین ذهنی امادگی داشته باشند در غیر این صورت بارداری از صمیم قلب پذیرفته نمی شود و این درسلامت روانی و جسمانی جنین و مادر نیز تاثیر می گذارد.

خرید قرص سقط جنین

چه چیزی باعث سقط جنین میشود

هیچ مدرکی مبنی بر کاهش میزان باروری بیماران پس از سقط جنین پزشکی وجود ندارد . یک مطالعه افزایش میزان بارداری را در زنان تحت عمل قرص سقط جنین در مقایسه با گروه شاهد با نرخ باروری پایین نشان داد

سقط جنین چیزی نیست که باید با عجله انجام شود. همیشه باید به اندازه نیاز خود وقت بگذارید تا تصمیم خود را در نظر بگیرید. با این حال ، این بدان معنا نیست که شما مجبور شوید منتظر بمانید تا درمان مورد نظر خود را انجام دهید.

شما ممکن است از علائم بارداری رنج ببرید ، نزدیک به محدودیت زمانی برای سقط جنین مورد نظر شما باشد ، یا به سادگی یک سبک زندگی بسیار شلوغ داشته باشید.

قیمت قرص سقط جنین

با این حال ، این به شما بستگی دارد. شما مسئول مراقبت خود هستید و می توانید به اندازه و یا زمان مورد نیاز برای تصمیم گیری خود وقت بگیرید. چقدر زود فهمیدید که باردار هستید؟ آیا قبل از انجام آزمایش یا مراجعه به پزشک صبر کردید؟

سقط جنین را می توان به محض اطلاع از بارداری انجام داد. در بیشتر موارد ، این بعد از اولین قاعدگی فراموش شده در 4 هفته خواهد بود. با این حال ، بسیاری از خانم ها قبل از انجام آزمایش بارداری یا مراجعه به کلینیک ، کمی بیشتر صبر می کنند. حدود 80٪ در 10 هفته اول بارداری با پزشک صحبت می کنند. خرید قرص سایتوتک

تغذیه با شیر مادر در طول سقط جنین

اگر دردوران شیردهی هستید سقط جنین با قرص ،کمی از میزوپروستول ها در شیر مادرخواهد ماند و ممکن است نوزاد کمی اسهال بگیرد.

روش خانگی سقط جنین

سقط جنین در اولین هفته بارداری

چه کارهایی باعث سقط جنین میشود

ویتامین C : با تحریک تولید استروژن و جلوگیری از تولید پروژسترون باعث سقط جنین در هفته 2تا6بارداری میشود.

برای به دست آوردن مزایای ویتامین C برای سقط جنین طبیعی، مصرف میوه ها و سبزیجات که حاوی ویتامین C هستند مانند پرتقال، فلفل، سبزیجات برگ سبز تیره، میوه کیوی، کلم بروکلی، گوجه فرنگی، نخود فرنگی، و غیره.

اگر شما از بیماری سنگ کلیه رنج می برید غذاهای ویتامین C ممکن است بیماری را بدتر کند.

شما فقط باید 10 تا 12 گرم از ویتامین C روزانه مصرف کنید. خونریزی به طور کلی در 3 تا 6 روز مصرف ویتامین C شروع می شود اگردر 6 روزاول شروع نشد، شما باید روش های دیگر سقط جنین طبیعی را امتحان کنید

استفاده از ملین ها

استفاده از مسهل ممکن است باعث القای سقط جنین شود .

سقط جنین با قرص آسپرین

مصرف 5 تا 6 قرص در روز با آب  طبیعی همراه با سایر روش های سقط جنین طبیعی لازم است. برای موفقیت، شما نیاز به  آووکادو، میخک، جعفری، قهوه، زنجبیل، و انجیر در رژیم غذایی روزانه خود دارید.

ارتباط جنسی

رابطه جنسی چندبار در روزمی تواند به سقط جنین  کمک کند.

ورزش شدید

ورزش شدید اغلب به سقط جنین منجر می شود. در واقع تمریناتی مانند بلند کردن وزنه و بالا رفتن از پله میتواند طبیعی را انجام ده

در حالی که اکثرموادغذایی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای یک بارداری سالم است برخی  به طور بالقوه می تواند باعث شود .

 

خوردن چه چیزهایی باعث سقط سریع جنین میشود

غذایی که باعث سقط جنین سریع در اوایل بارداری می شود .

1- آناناس

آب آناناس می تواندباعث سقط جنین در چند ماه اول بارداری شود. میوه های گرمسیری شامل بروملین، می تواند پوشش داخلی رحم را نرم کرده و در نتیجه شود. متخصصان مراقبت های بهداشتی توصیه میکنندکه آناناس حاوی مواد مغذی مفید بوده و باید در سه ماهه اول بارداری اجتناب شود.

2-پاپایا

پاپایا از مواد مغذی بسیار بالا است، و این میوه نیز برای زنان باردار در سه ماهه اول خطرناک است. ویتامین ها و مواد معدنی همان قدر که به طور معمول برای سلامت شما مفید است همچنین می تواندسبب سقط جنین در برخی از زنان شود.

3- لیچی

به علت گرفتگی عضلات شکم و خونریزی، می تواند  در اوایل بارداری منجر شود.

4- سیب زمینی جوانه زده

جوانه سبزسیب زمینی به طور بالقوه برای جنین شما خطرناک است. این جوانه  حاوی سولانین، یک سم است که می تواند به رشد منفی و منجر شود.

5- سیب وحشی

تصور غلط رایج این است که خوردن سیب وحشی می تواند نشانه های مرتبط با ویار صبحگاهی را تسهیل کند.

6- هلو

این میوه می تواند باعث درد و خونریزی، همراه در اوایل بارداری میشود.

7- تخم مرغ خام و گوشت

خوردن گوشت خام خطرناک است،و می تواند باعث ناراحتی معده و همچنین اثرات منفی برجنین شما شود.

8- پنیر نرم

برای برخی از زنان بارداراجتناب از این مواد غذایی فوق العاده می تواند مشکل باشد ، اما آنزیم موجود در شیر غیر پاستوریزه می تواند به طور بالقوه برای جنین شما خطرناک است.

قرص برای سقط جنین

چی بخورم تا سقط کنم

9- مواد غذایی کنسروی واب میوه

مواد غذایی کنسروی  وآب میوه صنعتی ممکن است مناسب و راحت تر از فشردن خود میوه باشد، اما همچنین می تواندباعث سقط جنین در دوران بارداری شود. مواد غذایی کنسروی معمولا حاوی مقادیر کم از E.coli است که می تواند به طور بالقوه برای جنین خطرناک باشد.

10- آلوئه ورا

می تواندباعث خونریزی لگنی و سقط زودرس شود.

11- جو

مشخص شده است که زنان بارداری که جومصرف کرده اند اغلب دچارانقباضات عضلانی در رحم می شود.

12-جگر

جگر حیوانات یک غذای محبوب در بسیاری از مناطق جهان است، وبه علت مقادیر بالایی از پروتئین و ویتامین A ونیز کلسترول بالا می تواند در زنان باردار خطرناک باشد،جگرهمچنین دارای سموم طبیعی است که می تواند برای جنین خطرناک باشد، و در نتیجه در سه ماهه اول بارداری شود.

سقط جنین با قرص میزوپروستول

روش های سقط جنین سریع خانگی

13- خربزه تلخ

این میوه سرشاراز ویتامین B، آهن، منیزیم، روی، پتاسیم، و دیگر مواد معدنی ضروری بسیار بالا است. قادر به بهبود سیستم ایمنی بدن و سلامت عمومی وهمچنین می تواند باعث  انقباضات و خونریزی شود.

14- غذاهای دریایی

این مواد غذایی فوق العاده است به طور کلی  متخصصان مراقبت های بهداشتی برای کودکان و بزرگسالان توصیه می کنند، و غنی از اسیدهای چرب امگا 3 سالم است. در حالی که ماهی تازه و غذاهای دریایی می تواند باعث بهبود سلامت قلب و عروق شود، حاوی جیوه است که می تواند برای نوزاد متولد نشده  مضرباشد. جیوه می تواند منجر  در اوایل بارداری شود.

چگونه بفهمیم که سقط جنین انجام شده؟

اگر احساس می کنید که دچار شده اید ، خیلی مهم است که با پزشک خود تماس بگیرید و خود تشخیصی ندهید.

خونریزی و دل درد داشتید. خونریزی بخش مهمی از پزشکی است – اینگونه است که بافت جنین از بدن خارج می شود و دل درد برای بازگشت رحم به اندازه طبیعی خود ضروری است.  یک پد گرمایش نیز می تواند کمک بزرگی باشد.

خونریزی باید از 1 – 4 ساعت پس از مصرف سایتوتک میزوپروستول شروع شود. بعضی اوقات ممکن است بعد از میزوپروستول 24 تا 72 ساعت طول بکشد ، اما اگر خونریزی بعد از 72 ساعت وجود نداشته باشد  مؤثر نیست.

این می تواند به این دلیل باشد که قرص به درستی مصرف نشده یا ، شما حاملگی خارج رحمی دارید یا در وهله اول باردار نبوده اید.

طبیعی است که خونریزی از پریود شما سنگین تر باشد و برای خونریزی لخته های بزرگ در آن باشد.

خونریزی و سقط جنین

. خونریزی معمولاً 2-5 ساعت پس از میزوپروستول شروع می شود و طی 24 ساعت کند می شود. ممکن است تا 4 هفته ادامه یابد ، اما این خطرناک نیست مگر اینکه شدید باشد بیش از 2 یا 3 پد که هر ساعت بیش از 2 یا 3 ساعت استفاده می شود. اگر این مسئله را تجربه کردید ، حتماً باید به پزشک مراجعه کنید.

پرچم های قرمز دیگر شامل درد شکمی است که بعد از مصرف مسکن ها برطرف نمی شود ، تب که بیش از 24 ساعت به طول می انجامد یا هر نوع ترشحات واژینال که برای شما غیر طبیعی است.

به هر چیزی که احساس صحیح نداشته باشد توجه کنید ، در ضمن این نکته را در نظر داشته باشید که می دانید چگونه پزشکی کار می کند و چه انتظاری دارید. با خودت مهربان باش. شما سزاوار احساس امنیت و حمایت هستید.

 سقط جنین انجام شده با قرص سایتوتک

سقط جنین انجام شده با قرص سایتوتک اگر باردار هستید و نگران سقط جنین هستید ، به یاد داشته باشید که هر زن – و حتی هر بارداری – متفاوت است. به عنوان مثال:

اگر سقط قبلی وجود داشته باشد که شامل گرفتگی زیادی می شود و اکنون در بارداری فعلی دچار گرفتگی شدید می شوید ، ممکن است بدترین وضعیت را به عهده بگیرید – اما این علامت همیشه به معنای نیست.

با توجه به همه اینها ، بیایید نگاهی دقیق تر به این بینیم که چگونه می تواند احساس شود.

آنها می توانند آزمایش هایی را برای تعیین سلامتی و سلامتی کودک شما انجام دهند.

برای سقط جنین سریع چی بخورم

بیشترین سقط جنین در 13 هفته اول بارداری رخ می دهد و اجتناب ناپذیر است. اگرچه این دلهره آور است ، مهم است بدانید که این بدان معناست که شما یا شریکزندگی تان برای ایجاد آن احتمالاً کاری نکرده اید .

شایع ترین علت در این مدت ، ناهنجاری کروموزومی در DNA است. دلایل دیگر ، نادرتر از موارد در سه ماهه اول شامل موارد زیر است:

  • عوامل هورمونی
  • سلامت مادری
  • قرار گرفتن در معرض مواد سمی

اگر در سه ماهه اول دارید ، ممکن است احساس کنید:

روش سقط جنین در ۱۵ هفتگی

  • کمردرد میزان این امر می تواند تا حد زیادی در زن متفاوت باشد ، اما اغلب بدتر از گرفتگی ماهانه عادی است.
  • مخاطی به رنگ صورتی سفید که از واژن بیرون می آید.
  • انقباضات لگن. ما نمی توانیم این حرف را به اندازه کافی بگوییم: هرچند با هر چیز دیگر ، میزان این امر می تواند تفاوت زیادی از زنان داشته باشد. برخی از خانمها گزارش می کنند که هر 5 تا 20 دقیقه انقباضات در سطح کار را تجربه می کنند ، در حالی که برخی دیگر در دوران سقط خود از بروز انقباضات گزارش نمی کنند.
  • خونریزی قرمز قهوه ای یا روشن با گرفتگی یا بدون گرفتگی. اما برخی از خونریزی ها  در بارداری های عادی بسیار نادر نیست. در یک مطالعه ، فقط 12 درصد از زنان با خونریزی در سه ماهه اول را تجربه کردند.
  • کاهش ناگهانی علائم بارداری مانند حالت تهوع یا درد پستان. اما بخاطر داشته باشید که این علائم – خصوصاً حالت تهوع – به طور معمول در سه ماهه دوم بارداری کاملاً عادی کاهش می یابد.
  • اسهال و درد شکم.

خرید قرص سایتوتک در کرج

همچنین ممکن است احساس هیچ چیز غیرعادی نباشد.

و در آخر اینکه ممکن است علائم جسمی شما در صورت سقط جنین از بین برود. این در شرایطی است که ضربان قلب جنین بدون اطلاع شما متوقف می شود ، اما شما از نظر جسمی دچار اشتباه نمی شوید.

 

In-Clinic Abortion

برای سقط جنین سریع چی بخورم

سقط سه ماهه دوم نادر است . در حقیقت ، هنگامی که 20 هفته تمام شد ، از دست رفتن بارداری به عنوان یاد نمی شود – بلکه بیشتر در یک دقیقه انجام می شود.

علل شایع سقط جنین در سه ماهه دوم شامل موارد زیر است

  • ناهنجاری های کروموزومی
  • نارسایی دهانه رحم ، مانند یک دهانه رحم کوتاه یا ناقص
  • استفاده مواد مخدر
  • عفونتهای مادر

یکی از عوارض احتمالی گردن رحم بی کفایت ، زایمان زودرس است. به همین دلیل ، ممکن است با در سه ماهه اول ، احساس ضعف شدیدتری نسبت به آنچه داشته باشید. اگر دچار خونریزی و گرفتگی شدید هستید ، این بدان معنی است که دهانه رحم در حال باز شدن است و انقباضات دنبال می شود.

Methods & Medical Risks

سقط جنین ۴ ماهه با قرص سایتوتک

از دست دادن حاملگی در سه ماهه سوم به عنوان یاد نمی شود. در عوض ، آن را به عنوان مرده زایی می نامند.

اگر در این مرحله احساس کنید یا موارد زیر را دارید ، سریعاً با بیمارستان خود تماس بگیرید – یا سریعاً به ER مراجعه کنید:

  • از بین رفتن قابل توجهی خون واژن
  • درد یا گرفتگی در ناحیه واژن
  • حرکات کودک کمتر است

انجام دادن تعداد ضربات روزانه در سه ماهه سوم می تواند مفید باشد تا بتواند احساس کند که کودک شما چند بار حرکت می کند و به عنوان روشی برای توجه به نظر می رسد که اگر حرکات در حال کاهش است. برای سقط جنین سریع چی بخور

Methods of Abortion

 

چسبندگی رحم و سقط جنین

۵ بازديد

چسبندگی رحم و سقط جنین علل، علائم، تشخیص و درمان آن

چسبندگی رحم و سقط جنین به عنوان نوعی از عفونت ها در زنان است که دارای انواع مختلفی می باشد. از جمله این نوع چسبندگی ها، چسبندگی داخل رحم و چسبندگی داخل لگن می باشد. به طور کلی چسبندگی داخل رحم نباید برای هیچ کسی ایجاد گردد چراکه به پوشش درونی رحم در شرایط عادی آسیبی وارد نمی گردد، اما در برخی موارد ممکن است مخاط محافظ درون رحم از بین رفته و در طول زمان بخشهایی از رحم از داخل به هم بچسبد که اصطلاحا به چسبندگی رحم معروف است. بر این اساس چسبندگی رحم یا سندرم آشرمن نوعی بیماری برای بانوان می باشد که در آن چسبندگی هایی در رحم فرد ایجاد شده و بسته به شدت آن عوارض متفاوتی را برای فرد درپی خواهد داشت. در ادامه به بررسی چسبندگی رحم، علل ایجاد آن، علائم، انواع و سایر بیماری هایی که چسبندگی را تشدید می سازد، عوارض این بیماری برای بانوان، تشخیص و درمان چسبندگی رحم، رابطه این بیماری و بارداری در بانوان و در نهایت پیشگیری از ایجاد چسبندگی رحم به عنوان بهترین راه حل در کاهش عوارض آن، خواهیم پرداخت. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا بیشتر در این خصوص بدانید چسبندگی رحم و سقط جنین .
 
 
 

چسبندگی رحم و سقط جنین چیست؟

 رحم یکی از اجزای دستگاه تناسلی در بانوان بوده که تخمدان ها در آن قرار گرفته و نقش تاثیرگذاری در باروری بانوان دارد. چسبندگی رحم یا سندرم آشرمن در وضعیتی ایجاد می شود که بافت اسکار بین دیواره های رحم فرد ایجاد گردد و این از بین رفتن مخاط دیواره رحم، منجر به چسبیدن دیواره جلویی و پشتی رحم به هم می شود. در برخی موارد این چسبندگی صرفا در بخش کوچکی از رحم رخ می دهد اما در مواردی نیز کل رحم دچار چسبندگی می گردد. میزان چسبندگی طیف متفاوتی از خفیف، متوسط و شدید را شامل می شود. همچنین چسبندگی می تواند نازک یا ضخیم، لکه دار یا برهم ریخته باشد.

قرص سقط جنین و اورژانسی

https://salamatiha.com/%d9%82%d8%b1%d8%b5-%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86-%d9%88-%d8%a7%d9%88%d8%b1%da%98%d8%a7%d9%86%d8%b3%db%8c/

علل ایجاد چسبندگی رحم و سقط جنین

 
  • خونریزی شدید پس از زایمان
  • جفت دفع نشده پس از زایمان
  • جای زخم پس از جراحی رحم مانند کورتاژ و اتساع
  • وجود جای زخم پس از جراحی سرازین
  • عفونت اندامهای تولید مثل
  • پرتو درمانی
 

علائم چسبندگی رحم و سقط جنین

 

بهترین روش سقط طبیعی

 

https://salamatiha.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%b7%d8%a8%db%8c%d8%b9%db%8c/

 خرید قرص سایتوتک

 

علائم چسبندگی رحم بسته به ویژگی های شخص متفاوت می باشد. به عنوان مثال در برخی از بانوان، چسبندگی رحم هیچ علائمی ندارد و در برخی دیگر وجود چرخه قاعدگی نامنظم، می تواند نشانه ای بر وجود چسبندگی رحم در فرد باشد. به طور کلی علائم و نشانه های چسبندگی رحم شامل موارد ذیل میگردد:

  • آندومتریوز
  • سقط جنین مکرر
  • تغییرات دوره قاعدگی همچون بی نظمی، کاهش یا قطع شدن خونریزی
  • احساس درد در هنگام رابطه جنسی
  • احساس گرفتگی و درد رحم در زمان قاعدگی همراه با خونریزی خفیف یا عدم خونریزی
  • ناباروری بودن دلیل مشخص
  • جفت تهاجمی

قرص ضد بارداری سایتوتک

https://salamatiha.com/%d9%82%d8%b1%d8%b5-%d8%b6%d8%af-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa%d9%88%d8%aa%da%a9/

انواع چسبندگی رحم و سقط جنین

جلوگیری از سقط جنین

 

https://salamatiha.com/%d8%ac%d9%84%d9%88%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86/

 

چسبندگی رحم بسته به دلایل ایجاد آن، انواع مختلفی دارد که عبارت است از:

چسبندگی خفیف رحم

در این وضعیت کمتر از یک سوم رحم دچار چسبندگی می گردد.

زخم دهانه رحم و سقط

چسبندگی متوسط رحم

یکی از نشانه های چسبندگی متوسط رحم، خونریزی کم در دوران قاعدگی می باشد، همچنین در این وضعیت حدود دو سوم رحم درگیر چسبندگی می گردد.

چسبندگی شدید رحم

در این مرحله شاهد قطع کامل چرخه قاعدگی به واسطه درگیر شدن تمامی رحم به چسبندگی خواهیم بود.

حاملگی خارج رحم

چه بیماری هایی چسبندگی رحم و سقط جنین را تشدید میکند؟

برخی بیماری های شایع زنان میتواند چسبندگی رحم را تشدید کنند ازجمله:

 
  • آندومتریوز
  • عفونت های ناشی از سل
  • کسانی که آپاندیست کهنه دارند
  • بانوانی که در ناحیه شکم ازجمله روده جراحی داشته اند.
 

تشخیص چسبندگی رحم

این بیماری عموما نشانه ی خاصی در فرد نداشته و صرفا با مراجعه به پزشک متخصص و به کمک اشعه ایکس بنام هیستروسالپنگوگرام قابل تشخیص است. سونوگرافی ترنس واژینال یا شور، لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی نیز میتواند روشهای دیگری در تشخیص چسبندگی رحم باشد.

پیشگیری از چسبندگی رح

چسبندگی رحم و سقط جنین یکی از بهترین راه های جلوگیری از ایجاد چسبندگی رحم، مراجعه به موقع به پزشک پس از مشاهده هرگونه علائم عفونت میباشد. همچنین بهتر است تمامی بانوان حداقل یک یا دو بار در سال به پزشک متخصص مراجعه و از سلامت خود اطمینان حاصل کنند.

درمان چسبندگی رحم

بهره گیری از هیستروسکوپ و لاپاراسکوپی دو شیوه شناخته شده در درمان چسبندگی رحم میباشد. در برخی موارد نیز ممکن است به تشخیص پزشک متخصص نیاز به بهره گیری از بیش از یک روش در درمان چسبندگی رحم باشد. درمان این عارضه منجر به درمان ناباروری می گردد.

 
 
https://salamatiha.com/cleansing-the-uterus-after-abortion/
 

بارداری و چسبندگی رحم

یکی از سوالات پرتکرار در این حوزه امکان حاملگی با وجود چسبندگی رحم است. در پاسخ باید گفت که درصورتی که فرد دارای چسبندگی رحم خفیف باشد، ۷۰ تا ۸۰ درصد احتمال حاملگی بی خطر برای مادر وجود دارد اما درصورتی که چسبندگی داخل رحم شدید باشد و به پوشش انسدادی آسیب وارد شده باشد، میزان احتمال بارداری پس از درمان چسبندگی رحم نیز صرفا حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد است. در مورد سقط مکرر بیشتر بدانید.

بر این اساس نیاز به پیشگیری در ایجاد چسبندگی رحم در بانوان و تشخیص به موقع برای درمان تاثیر بسیاری در حفظ سلامت و باروری بانوان دارد.

عوارض چسبندگی رحم

 
https://salamatiha.com/buy-the-original-abortion-pill/
 
 
  • عدم توانایی فرد در باروری
  • سقط جنین به طور مکرر
  • متوقف شدن چرخه قاعدگی به طور کامل
  • قاعدگی دردناک
  • ایجاد محدودیت رشد برای جنین درون رحم
  • افزایش اختلالات لانه گزینی جفت در حاملگی بعدی
  • وجود دردهای لگنی و چرخه قاعدگی دردناک
 

هزینه درمان چسبندگی رحم

چسبندگی رحم و سقط جنین هزینه درمان چسبندگی رحم، بسته به حاد بودن مشکل، درمان پیشنهادی و تخصص پزشک متفاوت می باشد. برای اطلاع دقیق از هزینه ها ضروری است که به متخصص زنان و زایمان مراجعه و مورد معاینه قرار بگیرید.

کلام آخر

چسبندگی های رحمی نوارهایی از بافت فیبری هستند که در حفره آندومتر تشکیل می شوند. شدت این بیماری می تواند از رشته های نازک بافت تا از بین رفتن کامل حفره متغیر باشد. عواقب بالینی شامل ناباروری، سقط مکرر حاملگی، ناهنجاری های قاعدگی و درد است.

درمان چسبندگی رحم

 

چسبندگی رحم با جراحی به نام هیستروسکوپی انجام می شود. ابزارهای جراحی کوچکی به انتهای هیستروسکوپ وصل می شود تا چسبندگی رحم را حذف کنند. این جراحی با بیهوشی کامل انجام می شود. بعد از جراحی برای جلوگیری از عفونت زخم، به فرد آنتی بیوتیک داده می شود. همچنین برای افزایش کیفیت لایه های رحم، قرص استروژن نیز تجویز می شود.

پس از مدتی، ارزیابی مجدد رحم با هیستروسکوپ صورت می گیرد تا از موفقیت آمیز بودن عمل و نیز نبودن اثری از چسبندگی در رحم فرد اطمینان حاصل شود. امکان برگشت چسبندگی وجود دارد به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند که قبل از اقدام برای بارداری حداقل یک سال صبر کنید. در صورتی که قصد بارداری ندارید و دردی نیز ندارید حتی با بازگشت چسبندگی رحم نیازمند انجام جراحی مجدد نیستید. در مواردی که شدت چسبندگی فرد بسیار شدید است ممکن است نیاز به چندین عمل جراحی باشد.

آیا می توان از چسبندگی رحم و سقط جنین پیشگیری کرد؟

چسبندگی رحم و سقط جنین بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد چسبندگی رحم عدم جراحی C و D می باشد. در بیشتر موارد، با دارو می توان از سقط جنین پیشگیری کرد و در مواردی از انجام سقط ناقص و خونریزی پیشگیری نمود.

در موارد جراحی رحم نیز جراح با استفاده از ابزارهای خاص باید عمل جراحی را انجام دهد تا ریسک ناشی از آسیب به حداقل برسد. کوتاه کردن زمان جراحی و مرطوب نگه داشتن بافت رحم، حذف با دقت هر بافت و اندام و استفاده از دستکش های بدون لاتکس همگی می تواند از چسبندگی ناحیه شکم در آینده، پیشگیری کند. برخی محصولات دارویی نیز به همین منظور طراحی شده اند.

Uterine adhesion

خطر چسبندگی رحم و سقط جنین در صورت عدم درمان

چسبندگی رحم بارداری را برای افراد سخت و حتی در برخی موارد ناممکن می کند. حتی در صورت بارداری نیز مشکلات زیادی می تواند برای زنان باردار ایجاد نماید. این شرایط در بسیاری از موارد قابل پیشگیری و حتی قابل درمان است.

تاثیر چسبندگی رحم و سقط جنین بر بارداری

چسبندگی رحم و سقط جنین بسیاری از زنانی که دچار چسبندگی در ناحیه شکمی می شوند، در خطر ناباروری و سقط جنین قرار می گیرند. حتی در صورت بارداری نیز به علت وجود چسبندگی، رشد جنین با مشکلاتی مواجه می شود. شانس سقط جنین و یا زایمان زودرس در زنانی که چسبندگی رحم دارند، بیش از سایرین است.

خطر خونریزی در حین بارداری نیز برای این افراد وجود دارد. در نتیجه متخصص زنان کاملا فرآیند بارداری آن ها را زیر نظر دارد. با انجام جراحی و حذف چسبندگی در آن ها شانس بارداری افزایش می یابد.

Asherman’s syndrome

 

خرید اینترنتی قرص سقط جنین

۵ بازديد

خرید اینترنتی قرص سقط جنین

خرید اینترنتی قرص سقط جنین" اغلب به عنوان یک عصای جادویی برای بارداری های ناخواسته تبلیغ می شود. اکنون، درست مانند سفارش دادن از آمازون، می توانید قرص سقط جنین را به صورت آنلاین سفارش دهید تا مستقیماً در خانه شما تحویل داده شود. به راستی دو قرص کوچک چقدر می تواند مضر باشد؟

مهم نیست که این روند چقدر ساده به نظر می رسد، قرص سقط جنین که به نام RU-486 نیز شناخته می شود، نباید ساده گرفته شود. مانند همه روش‌های پزشکی، می‌تواند عوارض جانبی جدی داشته باشد و مهم است که قبل از کلیک کردن بر روی «تسویه‌حساب» کاملاً در جریان باشید خرید اینترنتی قرص سایتوتک در اصفهان.

در اینجا 6 دلیل وجود دارد که هرگز نباید قرص سقط جنین را آنلاین سفارش دهید:

خرید قرص سقط جنین

https://www.ghorsseght.com/buy-abortion-pills/

خرید اینترنتی قرص سایتوتک

خرید اینترنتی قرص سایتوتک قرص سقط جنین یک فرآیند دو مرحله ای است که با میفپریستون (Mifeprex®) شروع می شود که با مسدود کردن هورمون پروژسترون ، حاملگی را خاتمه می دهد . قرص دوم، میزوپروستول، باعث انقباض رحم و خروج جنین از بدن شما می شود خرید اینترنتی قرص سایتوتک در مشهد.

در حالی که به نظر می رسد قرص سقط جنین گزینه کمتر تهاجمی سقط جنین است، اما هنوز یک روش پزشکی جدی است و می تواند با لیستی از عوارض جانبی شدید همراه باشد که باید از آنها آگاه باشید. شایع ترین عوارض جانبی شامل درد شکم، گرفتگی شدید، خونریزی شدید، تهوع، استفراغ، اسهال، سردرد، سرگیجه، تب و لرز است خرید اینترنتی قرص سقط جنین در مشهد.

در برخی موارد، زنان "سقط ناقص" را تجربه می کنند و تمام جنین از رحم خارج نمی شود. اگر این اتفاق بیفتد، برای جلوگیری از عفونت های خطرناک، نیاز به جراحی فوری است خرید اینترنتی قرص سایتوتک در کرج.

خرید اینترنتی قرص سقط جنین در اصفهان در حالی که سقط جنین توسط پزشکان و متخصصان دارای مجوز انجام می شود، قرص سقط جنین بدون هیچ نظارت حرفه ای در خانه مصرف می شود، به این معنی که عوارض جانبی منفی و مضر می تواند مورد توجه قرار نگیرد. علاوه بر این، برای اطمینان از عدم بارداری به یک متخصص پزشکی نیاز استنابجا(در خارج از رحم قرار دارد). حاملگی خارج رحمی تشخیص داده نشده یک اورژانس پزشکی است و قرص سقط جنین به حاملگی خارج از رحم پایان نمی دهد خرید اینترنتی قرص سقط جنین در شیراز .

خرید قرص سایتوتک

https://www.ghorsseght.com/buy-cytotec-tablets/

قرص برای سقط جنین

قرص برای سقط جنین جستجوی عبارت «چگونه قرص سقط جنین را آنلاین سفارش دهیم؟» و احتمالاً با وب‌سایت‌هایی برخورد خواهید کرد که داروهای سقط جنین را ارائه می‌دهند که مستقیماً درب منزل شما تحویل داده می‌شوند. قبل از اینکه به مرور ادامه دهید، لازم است یک ثانیه وقت بگذارید تا بفهمید این قرص ها دقیقاً از کجا می آیند!  این "سقط جنین های خودگردان" اغلب از سایت های دارویی در کشورهای دیگر می آیند، به این معنی که در ایالات متحده آزمایش و تایید نشده اند. FDA در حال حاضر بیان می کند که خریدهای آنلاین Mifeprex هستند خرید اینترنتی قرص سقط جنین در قزوین

خرید اینترنتی قرص سقط جنین در یزد غیر مجازو اینکه دارو فقط باید از طریق مراکز بهداشتی درمانی از جمله کلینیک ها، مطب های پزشکی و بیمارستان ها توزیع شود خرید اینترنتی قرص سایتوتک در تهران.

سقط جنین با قرص میزوپروستول

https://www.ghorsseght.com/%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d9%82%d8%b1%d8%b5-%d9%85%db%8c%d8%b2%d9%88%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d9%88%d9%84/

3. بدون نظارت FDA

خرید آنلاین قرص سقط جنین cytotec به این معنی است که شما در معرض خطر مواد شیمیایی اضافه شده ای هستید که توسط FDA تایید نشده اند. نظارت FDA تضمین می کند که استانداردهای لازم هنگام تولید دارو رعایت می شود. خرید اینترنتی قرص سایتوتک در یاسوج.

 

4. مصرف قرص سقط جنین خیلی دیر در بارداری

خرید اینترنتی قرص سایتوتک در رشت برای تایید بارداری خود و تعیین میزان مسافتی که دارید. یک قرار ملاقات با ما تعیین کنیدتست بارداری رایگان و سونوگرافی. سونوگرافی همچنین اطمینان حاصل می کند که بارداری زنده است و در رحم قرار دارد خرید اینترنتی قرص سایتوتک در سیستان بلوچستان.

قرص برای سقط جنین

https://www.ghorsseght.com/%d9%82%d8%b1%d8%b5-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86/

5. قرص سقط جنین می تواند منجر به مرگ شود

FDA اعتراف کرده است که مصرف این قرص بدون نظارت پزشکی می تواند کشنده باشد خرید اینترنتی قرص سقط جنین در تهران.

خرید اینترنتی قرص سقط جنین در قم حتی هنوز. مرگ به ندرت در میان ارائه دهندگان سقط جنین به عنوان یک عارضه جانبی دارو صحبت می شود. برای محافظت از زنان در برابر این عوارض جانبی، Mifeprex فقط از طریق یک برنامه محدود در دسترس است خرید اینترنتی قرص سایتوتک در اصفهان.

روش خانگی سقط جنین

https://www.ghorsseght.com/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c-%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86/

 

خرید اینترنتی قرص سایتوتک در اراک در حالی که بسیاری فکر می‌کنند سقط‌های جراحی به دلیل ماهیت تهاجمی‌شان آسیب‌زاتر است. زنان بیشتری پس از سقط‌های پزشکی، به‌ویژه آن‌هایی که به تنهایی در خانه انجام می‌شوند، تروما را گزارش کرده‌اند خرید اینترنتی قرص سایتوتک در شیراز.

خرید اینترنتی قرص سایتوتک

https://salamatiha.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d9%82%d8%b1%d8%b5-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa%d9%88%d8%aa%da%a9/

اگر بارداری ناخواسته ای را تجربه می کنید یا نگران هستید که ممکن است باردار باشید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم! در مرکز زنان دره میامی، ما ارائه می دهیمخدمات رایگان بارداریو یک فضای امن. و محرمانه که در آن می توانید گزینه های بارداری خود را کشف کنید خرید اینترنتی قرص سایتوتک در یزد.

 

بارداری بعد از سقط جنین

۵ بازديد

بارداری بعد از سقط جنین

بارداری بعد از سقط جنین بسیاری از زنانی که تصمیم به سقط جنین دارند هنوز می‌خواهند در آینده صاحب فرزند شوند، اما چگونه سقط جنین بر بارداری آینده تأثیر می‌گذارد؟ داشتن سقط جنین در بیشتر موارد روی باروری شما تأثیر نمی‌گذارد. شما می‌توانید فقط چند هفته پس از سقط جنین باردار شوید، حتی اگر هنوز پریود نشده اید. این بستگی به این دارد که قبل از وقوع سقط جنین در هفته چند بارداری بوده‌اید. اگر می‌خواهید به زودی بعد از سقط جنین باردار شوید یا می‌خواهید مجددا از باردار شدن خودداری کنید، در اینجا اطلاعات بیشتری درباره آنچه در هفته‌ها و ماه‌های بعد از عمل انتظار دارید، عنوان شده است.

 

قیمت قرص سقط جنین اصل

 
خرید قرص سقط جنین 


چه مدت بعد از سقط جنین می‌توانید باردار شوید؟

بعد از سقط جنین چرخه قاعدگی شما دوباره فعال می‌شود. تخمک گذاری، هنگامی که یک تخمک از تخمدان آزاد می‌شود، بطور معمول در روز چهاردهم چرخه قاعدگی 28 روزه اتفاق می‌افتد. این بدان معناست که احتمالاً فقط دو هفته پس از سقط جنین تخمک گذاری خواهید شد. به عبارت دیگر، اگر رابطه جنسی محافظت نشده فقط دو هفته بعد از عمل داشته باشید، حتی اگر هنوز دوره‌ای نداشته‌اید، از نظر جسمی امکان پذیر است که دوباره باردار شوید.

سقط جنین با قرص چقدر طول میکشد

https://salamatiha.com/%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d9%82%d8%b1%d8%b5-%da%86%d9%82%d8%af%d8%b1-%d8%b7%d9%88%d9%84-%d9%85%db%8c%da%a9%d8%b4%d8%af/

علائم بارداری به دنبال سقط جنین

خرید قرص سایتوتک

علائم بارداری به دنبال سقط جنین مشابه علائم هر بارداری دیگری خواهد بود که شامل موارد زیر می‌شود:
۱. پستان دردناک
۲. حساسیت به بو و مزه‌ها
۳. حالت تهوع یا استفراغ
۴. خستگی
۵. عقب افتادن دوره ماهیانه

اگر در طی شش هفته از  دوره ماهانه‌ای نداشته اید، آزمایش بارداری را در خانه انجام دهید. اگر نتایج مثبت است، با پزشک خود تماس بگیرید. آنها می‌توانند آزمایش خون را برای تعیین اینکه آیا شما باردار هستید یا هنوز هورمون‌های بارداری باقیمانده از بارداری قبلی هست را توصیه کنند.

 

خرید آمپول سقط جنین

https://salamatiha.com/buy-the-original-abortion-pill/

 

چه مدت باید منتظر بارداری بعد از سقط جنین باشید؟

بعد از سقط جنین، پزشکان به طور کلی توصیه می‌کنند حداقل یک تا دو هفته برای رابطه جنسی صبر کنید تا خطر عفونت کم شود. تصمیم به بارداری مجدد پس از سقط جنین در نهایت تصمیمی است که باید با پزشک خود بگیرید. در گذشته، پزشکان توصیه می‌کردند که زنان قبل از تلاش مجدد برای بارداری باید حداقل سه ماه صبر کنند اما این موضوع دیگر مطرح نیست. اگر از نظر روحی، عاطفی و از نظر جسمی آمادگی بارداری مجدد دارید، دیگر نیازی به انتظار نیست. با این حال، اگر به دنبال سقط جنین عوارضی به وجود آمده است یا از نظر عاطفی آماده نیستید، عاقلانه است صبر کنید تا دوباره احساس بهتری داشته باشید.

علائم بارداری چیست

https://salamatiha.com/%d8%b9%d9%84%d8%a7%d8%a6%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

 

آیا سقط جنین بر بارداری‌های بعدی تاثیر می‌گذارد؟

خانم‌هایی که سقط جنین داشته‌اند، می‌توانند بارداری سالمی را تجربه کنند. به‌طور کلی سقط هیچ تاثیری در بارداری‌های بعدی ندارد.

اینگونه به نظر می‌رسد که خطرات ناشی از سقط جنینِ دارویی نسبت به سقط با عمل جراحی کمتر است. همچنین سقطی که در اوایل بارداری باشد نیز خطر عوارض ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

درد بعد از سقط جنین

https://salamatiha.com/%d8%af%d8%b1%d8%af-%d8%a8%d8%b9%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86/

برای سقط در سه ماهه اول، سقط دارویی را در نظر می‌گیرند. تحقیقات نشان می‌دهد که سقط جنین خطر عوارض بارداری مانند زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد، بارداری خارج از رحم و… افزایش نمی‌دهد.

تنها در موارد نادر سقط جنین با جراحی باعث ایجاد زخم در دیواره رحم می‌شود که به آن سندرم آشرمن گفته می‌شود. در صورتی که زخمی ایجاد شود ممکن است بارداری را برای افراد دشوار کند.

کرونا و سقط جنین

https://salamatiha.com/%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7-%d9%88-%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86/

 

 

چه مدت پس از سقط جنین می‌توان باردار شد؟

تخمک گذاری می‌تواند ۲ هفته پس از سقط باشد. در واقع به این معنی که خانم‌ها ممکن است قبل از قاعدگی بعدی باردار شوند. خانم‌هایی که سیکل‌های کوتاه‌تری دارند ممکن است زودتر تخمک گذاری کنند.

عامل دیگری که بر زمان تخمک گذاری تاثیر می‌گذارد، مدت زمان بارداری قبل از سقط جنین است. اگر بارداری طولانی‌تر باشد، ممکن است خانم‌ها تا چند هفته پس از سقط، تخمک گذاری نداشته باشند.

قرص سقط جنین چیست

https://salamatiha.com/%d9%82%d8%b1%d8%b5-%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

این شرایط می‌تواند زمانی رخ دهد که هورمون‌های بارداری در بدن باقی بماند. برای جلوگیری از بارداری بلافاصله بعد از سقط جنین از روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده کنید.

در صورتی که رابطه جنسی بدون جلوگیری داشته باشید، تنها پس از چند هفته، از نظر فیزیکی امکان بارداری وجود دارد، حتی اگر هنوز پریود نشده باشید.

 

عوامل سقط جنین

 


علائم بارداری بعد از سقط جنین

علائم بارداری بعد از سقط جنین مشابه علائم هر بارداری دیگر خواهد بود که این موارد به شرح زیر است:

  • سینه‌های حساس
  • حساسیت به بو و مزه
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • خستگی
  • پریود نشدن

اگر طی ۶ هفته پس از سقط جنین پریود نشدید، از تست بارداری خانگی یا بی بی چک استفاده کنید. اگر نتیجه مثبت بود، باید پزشک خود را در جریان بگذارید تا مشخص شود که آیا باردارید یا هورمون‌های بارداری باقی‌مانده از سقط بوده است.

در خصوص ایمنی و خطرات بارداری پس از سقط جنین

سقط جنین زمانی بی‌خطر تلقی می‌شود که در اوایل باشد. بدون در نظر گرفتن روش سقط جنین، هر چه از زمان بارداری بیشتر گذشته باشد، احتمال بروز عوارض بیشتر است.

در صورت بروز عوارض، ممکن است به درمان بیشتری برای کاهش خطر مشکلات در آینده نیاز باشد.

به‌طور کلی پزشک پس از آن توصیه می‌کند که صبر کنید تا خونریزی به اتمام برسد، سپس اقدام به بارداری کنید. خونریزی ناشی از سقط جنین می‌تواند ۲ هفته یا بیشتر طول بکشد.

برخی دیگر از پزشکان توصیه می‌کنند حداقل تا یک دوره قاعدگی باید صبر کنید. تاخیر در رابطه جنسی به کاهش خطر عفونت کمک خواهد کرد.

در برخی موارد به تعویق انداختن رابطه جنسی طی مدت زمان بیشتر ضروری است، به خصوص اگر  در اواخر بارداری رخ داده یا عوارضی وجود داشته باشد.

بعد از سقط جنین چه مدت برای بارداری باید صبر کرد؟

پس از سقط جنین پزشکان برای کمک به کاهش خطر ابتلا به عفونت توصیه می‌کنند حداقل یک تا دو هفته برای رابطه جنسی صبر کنند.

زمان بارداری پس از آن را باید پزشک در نظر بگیرد. در گذشته پزشکان توصیه می‌کردند که زنان باید حداقل سه ماه قبل از اقدام برای بارداری مجدد صبر کنند.

اما اگر از نظر ذهنی، عاطفی و جسمی برای بارداری آمادگی دارید، نیازی به صبر کردن نیست. در صورتی که پس از سقط دچار عوارض شده‌اید یا از نظر عاطفی آمادگی ندارید، باید مدتی صبر کنید.

در این مواقع باید در خصوص بهترین زمان بارداری با پزشک متخصص زنان کرج مشورت داشته باشید.


آیا سقط جنین خطر عوارض بارداری را در آینده افزایش می‌دهد؟

همانطور که گفتیم که سقط باعث مشکلات باروری یا عوارض در بارداری‌های بعدی نمی‌شود.

با این حال برخی از تحقیقات معتبر نشان می‌دهد که روش‌های سقط جنین می‌تواند خطر زایمان زودرس یا نوزادی با وزن کم هنگام تولد را افزایش دهد.

مطالعه‌ای نشان داد خانم‌هایی که در سه ماهه اول برای تحت عمل جراحی قرار گرفتند، در بعدی خود در معرض خطر بیشتری برای سقط جنین بودند، با این حال به‌طور قطعی ثابت نشده است.

خطرات ناشی از آن می‌تواند به نوع سقط بستگی داشته باشد که در ادامه دو مورد را بررسی خواهیم کرد:

سقط جنین پزشکی

زمانی رخ می‌دهد که در اوایل بارداری قرصی برای سقط مصرف شود. سقط جنین پزشکی خطر ابتلا به موارد زیر را افزایش نمی‌دهد:

  • بارداری خارج از رحم
  • سقط جنین
  • وزن کم هنگام تولد
  • زایمان زودرس در بارداری بعدی

سقط با جراحی

در این روش جنین را با مکش و یک ابزاری به نام کورت خارج می‌کنند. به این نوع سقط اتساع و کورتاژ گفته می‌شود. در موارد نادر سقط جنین جراحی می‌تواند باعث ایجاد زخم در دیواره رحم شود.

وجود زخم می‌تواند بارداری را در آینده دشوار کند. در پی این شرایط احتمال سقط و مرده زایی بیشتر می‌شود.

به‌طور کلی سقط که توسط پزشک و با توصیه او انجام شود، در اغلب مواقع خطر و عوارضی را در پی نخواهد داشت.


تست‌های بارداری بعد از سقط جنین چه زمانی دقیق هستند؟

مدت کوتاهی پس از سقط جنین، آزمایش ممکن است نتیجه مثبت کاذب را نشان دهد. در واقع به این دلیل است که بدن هنوز دارای سطح قابل توجهی از هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی (Hcg) است.

در حالی که سطح Hcg پس از سقط جنین به سرعت کاهش پیدا می‌کند، ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد تا به حالت اولیه خود بازگردد.

معمولا تست بارداری خانگی، ۳ هفته پس از پایان بارداری نتیجه منفی دقیق را نشان می‌دهد. اگر تست بارداری بعد از ۳ هفته مثبت شد، ممکن است نشان‌دهنده بارداری جدید باشد.

برای اطمینان بیشتر به پزشک مراجعه کنید تا آزمایش خون یا سونوگرافی برای شما انجام دهد.